Minister Kuipers stelt GVS-herberekening ook in 2024 uit

9 mei 2023

Minister Kuipers (VWS) stelt de herberekening van het Geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS) ook in 2024 uit. Dat valt op te maken uit de voorjaarsnota die het kabinet heeft gepresenteerd. De herberekening stond eerder op de planning voor 1 januari 2024, nadat die in 2023 was uitgesteld. De minister heeft toegezegd de Kamer nog nader te informeren over dit besluit (Bron: KNMP.nl).

Knmp-logo

De dekking voor 2023 wordt gevonden in het achterblijven van de prijsstijging in de apotheekzorg bij de algehele inflatie. In 2024 wordt een groot deel van de dekking gevonden in het beperken van de volumegroei van het algemene budget voor de verzekerde zorg (Zvw).

Lees het volledige bericht op de website van het KNMP

Wat hieraan vooraf ging

Er is al veel reuring over geweest. Ook de Parkinson Vereniging heeft haar mening gedeeld, met dank aan de input van leden.

Lees hier een eerdere publicatie hierover