Marianne van den Broek

Mijn naam is Marianne (1952). Ik ben 45 jaar getrouwd We hebben drie dochters, drie schoonzoons en 7 kleinkinderen in de leeftijd van 6 t/m 17. In 2013 kreeg ik de Parkinson diagnose. Wij hebben een snij-hortensia kwekerij, voorheen rozen. De administratie verzorg ik nog steeds. Ben 18 jaar oproep-bibliotheekmedewerkster geweest.

1. Blog: Schoonzoons

Na een radiostilte van ruim twee maanden ben ik weer eens in de pen geklommen. De weken vliegen om, het gaat veel te hard…

2. Blog: Sleutelbos

Eind november reed ik met mijn dochter en schoonzoon mee naar Amsterdam. Haar dochter, mijn kleindochter, kon bij winst een soort van herfstkampioen worden. Mijn auto bleef bij dochters huis staan.

3. Blog: Mantelzorger

Hallo allemaal! Misschien hebben jullie me gemist, misschien ook niet. Ik had een beetje een radiostilte ingelast. Er gebeurt zo ontzettend veel! De tijd vliegt voorbij. Voor je het weet is het jaar alweer voorbij. En dat houd ook in dat je weer 1 jaartje ouder mag bijschrijven.

Toon volledig bericht

4. Blog: Bijzondere ontmoeting(en)

In mijn vorige blok schreef ik dat er een signeersessie in de Nijmeegse bibliotheek ging plaatsvinden. Na een telefoontje met de Parkinsonvereniging besloot ik om dat toch eens mee te gaan maken!

5. Blog: Zo Marianne

Ik heb me wat betreft het blogschrijven een beetje teruggetrokken. Ik lees op Facebook de diverse parkinsongroepen en constateer dat er ontzettend veel verschillende behandelingen worden uitgeprobeerd.

6. Blog: Omgevlogen

Het is al weer een tijdje geleden dat mijn vorige blog geplaatst is. De klad zit er wat schrijven betreft een beetje in. Ik probeer die parkinson te negeren, achteraan te parkeren. Soms heb ik het gevoel dat het een race tegen de klok is. We zitten, met ineens de leeftijd van 71 jaar, in de gevarenzone. Ik begrijp soms niet hoe die leeftijd zo snel bereikt is.

7. Blog: Duodopapomp

Het is inmiddels 3 jaar geleden dat de duodopa-pomp bij mij geplaatst is. De blogs die ik toen schreef zijn samengevoegd. Het resulteerde in de het boekje : Parkinson…loop naar de pomp!!

8. Blog: Diefstal

Ben maar weer eens in de pen geklommen. Het was gisteren een veel bewogen dag!

9. Blog: Oud?

Daar ben ik weer. Tijd vliegt. Eerlijk gezegd moet ik elke ochtend even goed nadenken wat voor een dag het is. Dat ga je krijgen als je elke dag ‘vrij’ bent en manlief ook de hele dag om je heen fladdert. Met mooi weer gaat hij lekker de hort op. Helaas heeft hij een zeer pijnlijke linker schouder en allerlei kleine mankementjes steken de kop op. Ja, ja we worden oud(er).

10. Blog: Zo Marianne

Wat is het toch een gekke, onvoorspelbare wereld aan het worden. Vroeger, en dan heb ik het over heeeeel vroeger, toen er nog geen telefoon, internet, televisie was gebeurde er ook van alles. Maar, buiten de mensen dichtbij, was er geen hond die daarvan iets wist. Het ging er toen best wel barbaars aan toe! Onthoofdingen, verbranding, voor de leeuwen gooien, je kan je hele fantasie erop los laten. Ook natuurrampen, overstromingen, vulkaanuitbarstingen. Ook daar kan je weer van alles bij bedenken. Maar, heerlijk rustig, de rest van de wereld wist van niks.

Toon volledig bericht

Terug Ga terug naar de overzichtspagina van bloggers