Parkinson Café Nijmegen

In ons Parkinson Café zal tijdens bijeenkomsten, die tweemaandelijks zullen plaatsvinden, in een ontspannen sfeer worden gepraat, informatie worden gegeven en lezingen gehouden over allerlei onderwerpen rond Parkinson(isme).

Ontmoeting

Een plek waar tijd en ruimte is voor onderling contact en andere stimulerende activiteiten. Leren van deskundigen en van elkaar. Herkennen en erkennen is het doel van een Parkinson Café. Niemand begrijpt beter wat het is om Parkinson(isme) te hebben dan een lotgenoot. Kortom: ontmoeten, ervaringen uitwisselen en contacten leggen. Ons café vindt plaats, indien mogelijk, 6 x per jaar op de laatste vrijdag van de maand.

In Nederland gelden vanaf maandag 23 maart 2020 aangescherpte maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Alle bijeenkomsten in de Parkinson Cafés worden daarom in ieder geval tot en met 1 juni 2020 geannuleerd.

Lees hier de verscherpte maatregelen

Verslagen

Verslag bijeenkomst 24 januari 2020 - Parkinson en slaapstoornissen

IMG_1243(1).jpgmaandag 27 januari 2020 Presentatie van Prof. dr. Sebastiaan Overeem, arts-somnoloog bij het Centrum voor Slaapgeneeskunde Kempenhaeghe in Heeze en hoogleraar bij de Technische Universiteit Eindhoven

Sebastiaan Overeem is onderzoeker bij de TU-Eindhoven en arts-somnoloog. Tot vier jaar geleden was hij onderzoeker bij Bas Bloem (hoogleraar Bewegingsstoornissen Radboudumc), waar hij veel kennis opdeed over slaapstoornissen bij Parkinson. Slaapproblemen zijn voor mensen met Parkinson kennelijk een heel herkenbaar symptoom want meer dan 90 belangstellenden bezochten zijn presentatie in het Parkinson Café Nijmegen. Lees hier het volledige bericht

Familiedag 9 november 2019

Familiedag.jpgmaandag 02 december 2019 Op zaterdag 9 november 2019 vond er een heel bijzondere bijeenkomst plaats in het Parkinson Café Nijmegen. Want deze keer waren – naast de mensen met Parkinson(isme), mantelzorgers en partners - nadrukkelijk kinderen, kleinkinderen, andere familie en vrienden uitgenodigd.
Ongeveer 140 bezoekers konden worden verwelkomd, die op een heel mooi programma waren afgekomen. Voor deze gelegenheid mocht er gebruik worden gemaakt van de prachtige aula en lokalen van het Montessori College in Nijmegen. Lees hier het volledige bericht

Verslag bijeenkomst 27 september 2019 - Psychosociale aspecten bij Parkinson

IMG_0953 (kopie2).jpgvrijdag 27 september 2019 Mensen met Parkinson hebben naast medische en paramedische zorg vaak ook behoefte aan ondersteuning op psychosociaal gebied. Het doel is hierbij dat Sociaal Werk bijdraagt aan het zo goed en zo lang mogelijk (in stand houden) functioneren en participeren in de samenleving. Lees hier het volledige bericht

In de regio Nijmegen

Bewegen met Parkinson: wat is er te doen in Nijmegen en omgeving

boksen.jpgzondag 24 november 2019 >>>Op MAANDAG van 13.30 - 14.30u. Aquafit in Sanadome. Informatie 024 - 3597280 en vragen naar Anjo. Sanadome is al 20 jaar een toonaangevend wellnessbedrijf. Het thermale water uit onze eigen ... Lees hier het volledige bericht

PWR! Training te Nijmegen

Yoga2.jpgmaandag 03 juni 2019 De PWR! methode is een oefenmethode, die specifiek ontwikkeld is voor mensen met parkinson(isme). Met specifieke oefeningen wordt gewerkt aan het verminderen van symptomen van parkinson. Lees hier het volledige bericht

Overzicht nieuwsbrieven

Nieuwsbrief 1-2020

Ipad en thee.jpgwoensdag 22 januari 2020 Het Parkinson Café Nijmegen bestaat nu ruim drie jaar. In die jaren hebben steeds zo’n 80 à 100 mensen een bijeenkomst bezocht.
Graag willen wij, de vrijwilligers die deze bijeenkomsten organiseren, iets meer vertellen over hoe wij werken en hoe een en ander wordt gefinancierd willen wij graag onder uw aandacht brengen. Lees het volledige bericht
Parkinson Café Nijmegen
Ark van Oost
Cipresstraat 154