Remko Boogaard

Ik ben Remko Boogaard, getrouwd met mijn lieve vrouw Mariska en samen hebben wij 3 kinderen, Denzel van 22 jaar, Zoë van 21 jaar en Sem van 19 jaar. Samen met onze teckel meisjes Bibi en Teuntje zijn wij woonachtig in Alphen aan den Rijn. Ik ben nog actief in het arbeidsproces als directeur luchtvracht Benelux voor een grote Wereldwijde logistieke dienstverlener. Kan erg genieten van de Natuur, muziek, lezen, wandelen met Mariska en de honden, het gezin, en de kleine dingen van het leven.

1. Blog: Pijn is tijdelijk opgeven is voor altijd

In mijn laatste blog refereerde ik aan de complexiteit van Neurologie en Parkinson in het bijzonder. Inmiddels zitten wij op 3 juli en zijn wij een aantal loketten en één heerlijke vakantie verder.

Toon volledig bericht

2. Blog: Sta ik wel aan het Juiste Neurologisch loket?

De afgelopen weken zijn als een rollercoaster voorbij gegaan en staat de agenda inmiddels vol met afspraken met Arbo-artsen, Arbeidsgeneeskundige, Neuroloog, Medisch Psycholoog, Fysiotherapeuten, huisartsen, Case manager van mijn werk etc.

3. Blog: You never walk Alone

Een lied dat je in alle vezels raakt, zeker als hij gezongen wordt door Lee Towers. Vandaag was er weer een moment waarop ik het nummer even iets harder dan gebruikelijk uit de luidsprekers liet schallen.

Toon volledig bericht

4. Blog: “Levenslang zonder uitzicht op vervroegde vrijlating bij goed gedrag"

11 april 2022: Vandaag op de Internationale Parkinson dag (voor ons alweer de 4de keer) hangt de vlag niet in top.

Toon volledig bericht

5. Blog: “Vakantie als medicijn voor de ziekte van Parkinson”

Wij zijn er uit. Dit jaar gaat onze eerste buitenland vakantie weer naar een zonbestemming. En wat een Euforie toen wij samen aan mijn bureau op de bevestigingsknop van de touroperator drukte. Wij hebben een date van 16 juni tot 23 juni naar een wonderschone locatie, met strand, rust en een fantastisch uitzicht op de oceaan.

Toon volledig bericht

6. Blog: “Fortitudine Vicimus” (Door uithoudingsvermogen overwinnen we)

Het Leven met “James”  kent vele verschijningsvormen en zet niet alleen onze omgeving soms op het verkeerde been maar ook zijn gastheer of gastvrouw.

Toon volledig bericht

7. Blog: Handboek voor Yoppers met een full time baan!!!

Als actieve arbeids-Yopper zit ik inmiddels in mijn vijfde jaar en zoals blijkt ben ik geen uitzondering en beginnen de eerste serieuze cognitieve problemen de kop op te steken.

Toon volledig bericht

8. Blog: Mag ik jouw lichtpuntje zijn?

Als je de diagnose Parkinson krijgt ga je op zoek naar informatie die je op weg helpt naar een toekomst met heel veel onzekerheden.

9. Blog: Alles is nu

Parkinson sprak met het leven en vroeg:
    “Waarom is iedereen zo bang voor mij”?
    Het leven dacht een na en antwoorde luid en duidelijk:
    “Omdat het level vol zit met leugens maar jij bent de bikkelharde waarheid”. Parkinson is een serieuze progressieve en degeneratieve hersenziekte. “Lach er niet om en spot er nooit over…”!

10. Blog: Klachten gerelateerd aan Parkinson of niet

Na ruim 4 jaar mag ik mij inmiddels wel "ervaringsdeskundige" noemen op Parkinson gebied. Hoewel, hoe definieer je elk nieuw pijntje, ongemak of achteruitgang? Is dat altijd toe te schrijven aan de "progressieve Neurologische aandoening"? Inmiddels ben ik er wel achter dat dit nooit het uitgangspunt moet en kan zijn.

Toon volledig bericht

11. Blog: "Parkinson. Je MOET er maar het beste van maken."

Nadat wij de diagnose hadden ontvangen en met een eerste behandelplan de spreekkamer uitliepen wisten wij nog niet wat "James" voor ons in petto zou hebben.

Toon volledig bericht

12. Blog: “De reis is nog maar net begonnen”, of toch niet?

De reis is nog maar net begonnen

De horizon nog mijlenver

Er is nog zoveel te ontdekken

Zoveel grenzen niet verlegd