Tineke Witteveen

Hallo mijn naam is Tineke Witteveen en ik ben 71 jaar. Gelukkig getrouwd met Jacob al meer dan 50 jaar, en samen hebben we 2 dochters en 5 kleinkinderen in de leeftijd van 13 tot 22 jaar. Hoewel er op 30 juni 2020 aanvankelijk parkinson geconstateerd werd, is er 2,5 jaar later parkinsonisme uit gekomen.

Ik heb heel lang gewerkt bij het oudste keramische bedrijf van Nederland: Koninklijke Tichelaar Makkum en werk nu nog steeds 1x per 14 dagen als vrijwilliger in het keramiekmuseum het Princessehof te Leeuwarden. Mijn grote hobby is koken en vooral als ik mijn gasten zie genieten is mijn dag weer goed!
Verder heb ik altijd veel gefietst en heb ik als gastvrouw van Vrienden op de fiets veel verschillende mensen mogen ontvangen.

Het idee om een blog bij te houden ontstond al een tijdje geleden en werd getriggerd toen ik op ParkinsonNET de vraag zag of er een blog was over parkinsonisme. Ik vertel graag waar ik zoal mee te maken heb (gehad) en waar ik soms mij over verbaas nu ik deze ziekte heb en welke uitdagingen ik tegenkom.
Ben benieuwd naar de reacties!

1. Blog: Revalidatie

Vandaag het traject revalidatie Friesland afgesloten. Wat heb ik hier veel aan gehad en van geleerd. Het was fijn om door de verschillende disciplines de coördinatie daartussen te ervaren. Ik zou echt iedereen zo'n traject willen aanraden.

Toon volledig bericht

2. Blog: Parkinsonisme

Mijn naam is Tineke Witteveen-Postma en ik ben 71 jaar. Ben getrouwd (al 50 jaar) met Jacob Witteveen en samen hebben we 2 dochters en 5 kleinkinderen in de leeftijd van 13 tot 22 jaar.
    Bij mij werd aanvankelijk parkinson geconstateerd op 30 juni 2020: ja, in de coronatijd. Dat was overigens de aanleiding dat het duidelijk werd.

Toon volledig bericht

Terug Ga terug naar de overzichtspagina van bloggers