Blog: Dance Event voor mensen met parkinson

26 oktober 2023 door Gastblogger

Ellen van den Berg bezocht samen met een vriendin het Amsterdam Dance Event voor mensen met parkinson op 20 oktober.

Hallo parkgenoten,

Mijn naam is Ellen van den Berg en ik ben 69 jaar. Sinds maart ben ik gediagnostiseerd parkinsonpatiënt. Dat was slikken, maar 't is, wat 't is en ik maak er het beste van.

Wekelijks doe ik aan parkinsonboksen, dat doe ik in Nieuwegein en ik heb daar erg veel plezier in. Verder sport ik nog drie keer in de week, dus probeer zoveel mogelijk in shape te blijven. Ik las via de Parkinson Vereniging over het Dance Event in Amsterdam op 20 oktober.

Nou, daar ben ik, met een vriendin, geweest. Regenbuien en storm getrotseerd en na flink zoeken naar een parkeerplaats hebben we de locatie gevonden. Daar aangekomen werden we hartelijk ontvangen en kregen een naamplaatje. Binnengekomen stonden er stoelen klaar waar de mede danslustigen net begonnen waren aan hun warming up.

We konden gelijk meedoen. Het werd een dans die we daarna staand oefenden en later op de dansvloer uit konden voeren. Tijdens het twee uur durend spektakel werd er door de dj top muziek gedraaid. Het ritme spatte er van af. Op de dansvloer waren dansdocenten die leuke inspirators waren.

Tussentijds kon je een drankje of een versnapering nemen en dat allemaal gratis.

Ik ging erheen met veel stress in mijn lijf en kwam totaal stressloos thuis.

Wat hebben we genoten. MS-patiënten, parkinsonpatiënten, vrienden, begeleiders en vrijwilligers en niet te vergeten de dancedocenten. Gelukkig stond er aan de uitgang een fooienpot waar we dan ook graag onze bijdrage in gestort hebben.

Voor herhaling vatbaar, het was TOP!

Bedankt!!!!!!!

Ellen van den Berg