Film "Tulipani" in Filmhuis Duiven (8 januari 2019 )

posterTulipani.jpgdinsdag 08 januari 2019

8 Januari 2019 Film “Tulipani” Filmmiddag in de bioscoopzaal “bij Bert” van de OgTent in Duiven.

Er waren 40 personen aanwezig. Om het jaar vrolijk te beginnen hebben we de film “Tulipani” van regisseur Mike van Diem gedraaid en van de gastvrijheid van het filmhuis in Duiven genoten. Ariane van den Berg verwelkomde de bezoekers en wenste iedereen vooral een gezond 2019. Samen brachten we een toost uit op het Nieuwe Jaar met een feestelijk glaasje bubbles. Peter Schampers, de explicateur van het filmhuis, lichtte vervolgens de film toe: het verhaal en hoe de film is ontstaan en gemaakt, bijvoorbeeld hoe je bloeiende tulpen in Zuid Italië realiseert.

Tulipani is een sprookjesachtige tragikomedie over een romantische Zeeuwse jonge boer Gauke, gespeeld door Gijs Naber, die na de watersnoodramp in 1953 nooit meer natte voeten wil en naar het zuiden van Italië fietst. Aan de rand van een klein dorpje weet hij op miraculeuze wijze tulpen te kweken en groeit hij uit tot een ware levende legende. Dertig jaar later probeert een Italiaanse politie-inspecteur te achterhalen wat er daadwerkelijk gebeurde.

De boodschap van deze film zou kunnen zijn, dat je met veel doorzettingsvermogen en “carpe diem” een heel eind komt in het leven, helaas niet altijd met een happy end. In de pauze kon men een drankje aan de bar halen, de benen strekken en met anderen in gesprek komen.

Na de film werden de medewerkers van het Filmhuis Duiven bedankt met een doosje bonbons. De film viel in de smaak en het glaasje champagne ook!

Veel dank aan onze filmcommissie van Parkinson Café Zevenaar: Dolf De Loo en Hilda Hartholt voor de perfecte organisatie. Gezien de positieve reacties van de aanwezigen wordt dit vast een traditie: volgend jaar weer!

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Zevenaar