Blog: Lunchen bij de yoppers in Etten-Leur

2 november 2021 door Els Haring

Al eerder in het jaar waren Kees en ik in Etten-Leur, bij de yoppers op uitnodiging van Danny en Claudia in een vereningsbebouw, alwaar Neuroloog Bart Post zou spreken. Tot onze vreugde kwamen ook enkele medeparkies en partners, die we met grote regelmaat zien en spreken op onze zoomavonden.

Het was een leerzame en vooral warme ontmoeting met elkaar. Daarna zijn we van harte uitgenodigd door Danny om deel te nemen aan een gezamelijke lunch bij de Yoppers in Etten-Leur, zelfde locatie. Ja, daar hadden we wel oren naar.

yopperslunch1

Op zaterdag 23 oktober vertrokken we vanuit Vlaardingen om van 12.00 uur tot 14.00 gezellig te lunchen. Het was een warm welkom, oude bekenden begroet en nieuwe mensen ontmoet. Het leuke was dat we aan een tafel zaten bij twee echtparen welke nog niet kenden, waarbij een van de deelnemers ook lid is van de Parkinsonpraetgroep op Facebook.

Yopperslunch2Ik heb met Karlijn (de dochter van Claudia en Danny) een spelletje Mikado gespeeld. De lunch was goed verzorgd, groentensoep en lekker broodjes o.a. een broodje kroket (guilty pleasure), koffie thee en melk, volop. Nog even bij andere tafels langgegaan en kort kennis gemaakt, heel erg fijn. Het is voor ons een positieve insteek om met parkinson te leven en te ervaren dat we met elkaar warme contacten kunnen onderhouden en verbindingen leggen.

Het was wat ons betreft voor herhaling vatbaar...

Ga naar alle blogs van Els Haring

1. Jolanda Everink Jolanda Everink Schreef op 28 juli 2022

Hoi Els,
    Ik heb al heel lang parkinson. Ik wil dan ook graag bij de online groep met Zoom.
    Groeten,
    Jolanda