Blog: ADE voor Parky's

30 september 2022 door Hannie Meijerink

Zo’n tien jaar geleden ontdekte ik hoe geweldig goed ik kon bewegen op het ritme van Dance muziek. Ik was gelukkig, bijna euforisch als ík kon dansen op een techno of trance feest. Ik heb heel wat festivals en clubnights stukgedanst, toen nog niet kapot te krijgen.

Ik bedacht dat het voor andere mensen met parkinson ook zo goed zou kunnen werken. Een feestje voor parky's tijdens het ADE. Dat zou te gek zijn!

Ik zocht contact met Dance for Health, die toen in Amsterdam danslessen voor mensen met Parkinson organiseerde en legde mijn plan voor. Andrew Greenwood, die de lessen gaf, was meteen enthousiast en samen met de mensen van Dance for Health kreeg ik het voor elkaar.

Na heel veel geregel en gestress was er in oktober 2015 ons eerste officiële ADE feestje in het toenmalige Danstheater, gesponsord door Pioneer en met de onnavolgbare DJ Jean achter de draaitafel (die dat geheel belangeloos deed).

Het was een groot succes. Een zaal vol mensen met parkinson en andere liefhebbers, die uit hun dak gingen op een vrijdagmiddag. Anderhalf uur los gaan op dreunende beats. Slopend. Maar wat een kik!

Vrijdag 21 oktober mogen we weer. Van 12.00-14.30 kan iedereen, met of zonder motorische beperking, dit feest meemaken!

Dit jaar is het bij Stichting de Meevaart, Balistraat 48 in Amsterdam.

DJ Saskia Laval gaat er een geweldig feestje van maken. Mis het niet!

Ga terug naar alle blogs van Hannie Meijerink

1. Eric Bekker Eric Bekker Schreef op 6 oktober 2022

Mooi initiatief, Annie. 👍🏼
    Nu maar hopen dat veel lotgenoten hiervan gaan genieten.
    Groetjes … 🙂 Eric