Blog: Het jaar 2023 staat in het teken van de aandacht voor parkinson

1 februari 2023 door Els Haring

Wat heb ik me op de hals gehaald…komend jaar maar liefst vier interviews met foto`s op de cover, terwijl ik foto shoots verschrikkelijk vind, maar ja, alles voor het onder de aandacht brengen van het leven met parkinson.

Wat staat er verder op het programma?

In maart een workshop bij de Yoppers West Brabant, samen met Ronald de Weert en Sterre (ergotherapeute) betreffende energie huishouding, en ja, ik kwam er niet onderuit, werken met PowerPoint, gelukkig heb ik mijn eigen Keesmanager, samen kwamen we tot een paar mooie sheets.

Ik ga presentaties geven vanuit de Parkinson Vereniging en de eerste staat al gepland, namelijk een team binnen een verpleeghuis klinische lesgeven betreffende parkinson en onbegrepen gedrag.

Dit is vanuit mijn arbeidzaam leven en professie inzetbaar nu op vrijwillige basis, in mijn tijd en tempo, het geeft me een boost om weer aan de slag te gaan. Met jawel weer een PowerPointpresentatie op een geheel ander vlak.

Daarbij ook nog presentaties geven binnen Parkinson Cafés voor de mede parkies wat ook weer een uitdaging is, en natuurlijk ook niet onbelangrijk onze wekelijkse zoomavond met medeparkies en/of de partner.

Radboud Onderzoeksdag 13-07-202216

En nog de lopende onderzoeken en gesprekken.

Is er nog tijd en ruimte voor andere dingen, behalve parkinson?

Jawel, onze maandelijkse spirituele avond thuis, licht en energiesessie geven op afspraak en individuele consulten, met o.a. contact met overgegane zielen, tarotleggingen, Reiki en hot-stone massages.

Wij doen dit gratis, of wanneer men toch iets wil geven een donatie voor de Parkinson Vereniging.

Vreemde Vogel  2023-01-04 16

Daarnaast nog tijd voor de kleinkinderen, vrienden bezoeken of thuis ontvangen. Braintraining op de computer en het maken van legpuzzels, en natuurlijk de verslavende series op Netflix.

O, ja de wekelijkse repetities van het pop en musicalkoor, parkinson boksen, de fysio voor balans en tweemaal wekelijks de sportschool.

Het koken, van verassende recepten, daar ik niet meer ruik en proef, haal ik hier toch mijn vreugde uit.

Je zult wel denken en de huishoudelijke taken dan? Tja. Dat is dus al nooit mijn passie geweest en laat dit graag aan de hulp en Kees over….

Inmiddels heb ik toch ook een verhoogd toilet en merk op dat ik meer last krijg van stramheid, tremors en pijn in mijn voeten en andere plekken in mijn lijf. Met mogelijk toch meer medicatie nodig, in overleg met de neuroloog binnenkort. Indien het ook nog geleverd wordt door de apotheek, wat toch de nodige onrust brengt.

Tot zover 2023 in vogelvlucht…

Ga terug naar alle blogs van Els Haring