Blog: Hier is weer een blog

3 mei 2023 door Jolanda Everink

En dan zit ik nu weer op de bank. Ik heb al bij gedoseerd. Meestal is het na een half uur weer over. Nu even niet…..Dan heb ik dus een vrije middag……!

Vanaf 1 januari doe ik al minder dingen. Tussendoor probeer ik ook meer rust te nemen. En dat voelt goed. Ik voel me mentaal ook een stuk rustiger. En natuurlijk, een keer of 2 a 3 keer per dag niet. Die spanningen duren gelukkig maar een half uur.

En als ik me dan een tijdje beter voel, plan ik ook weer wat meer dingen. Twee weken geleden had ik een hele drukke week. Ik had niet in de gaten hoe druk. En daar kwam nog bij dat ik onverwacht naar de fysio moest en nog op bezoek bij een kennis die ziek was. Ik heb twee andere dingen uiteindelijk afgezegd. Ik heb dagen gehad dat ik 5 keer bij moest doseren. Nu lijkt het er inmiddels op dat het wel goed komt.

Ik heb die week zoveel getrild en kramp gehad, dat ik bang ben geweest dat ik een terugval had. Vroeger toen ik nog tabletten had, zou dat sowieso gebeurd zijn. Toen had ik geen buffer.

Wel kom ik tot de conclusie dat ik meer en langere rustmomenten in mag plannen. Dus daar ben ik vorige week mee begonnen. 's Morgens na mijn ontbijt, me omkleden en de hond uitlaten, neem ik 45 minuten, rond 12.00 uur 1 uur en na het warm eten een half uur. En elke dag 20 minuten dansen op muziek. Hier krijg ik energie van in plaats van dat het me alleen maar energie kost. Ik word er in ieder geval vrolijk van.

Verandering in mijn planning geeft in eerste instantie ook weer spanning. Dat heb ik dus nu. Maar sinds gisteren weet ik dat het ook weer goed kan komen. Toen heb ik maar 2 keer bij gedoseerd. Dus wie weet duimen maar….. dat het zo blijft.

Ga terug naar alle blogs van Jolanda Everink