Blog: Het jaar van de parkinson en de pesticiden

9 januari 2024 door Els Haring

Het was weer geen saai jaar afgelopen jaar. Ik heb mijn missie uit kunnen dragen, namelijk parkinson in beeld brengen en op de kaart zetten voor zowel de medeparkies als de zorgverleners. Een kleine impressie.

1x een workshop gegeven in het Parkinson café in Etten-Leur, samen met Ronald de Weerd. Betreffende energiemanagement.
1x een presentatie over mijn leven met parkinson, in het Parkinson Café in Schiedam.
1x een klinische les in het verpleeghuis in De Lier aan zorgverleners.
1x een klinische les gegeven in het verpleeghuis in Zuidland aan de zorgverleners.
2x een klinische les gegeven aan de zorgverleners op locatie in het verpleeghuis in Vlaardingen.
1x een klinische les gegeven aan de zorgverleners van een revalidatieafdeling in Vlaardingen.
1x een lezing mogen geven in Friesland, op verzoek van de stichting SKIN. Betreffende Parkinson en Pesticiden.
2x een televisieoptreden betreffende de link tussen het bollenpellen en mijn parkinson. Te weten in de opnamestudio bij NPO1, samen met Bas Bloem en Robin Zwiers.
Thuis interview voor Hart van Nederland.
Het Parkinson Symposium in Arnhem bijgewoond.
Het bezoek aan de Tweede Kamer, waar we gesproken hebben met fractieleden betreffende Pesticiden en Parkinson.
De Parkinson Games in Rijswijk.
De Parkinson vrouwendag in Bennekom, georganiseerd door Wendy van Wijk.
De jaarvergadering bijgewoond in Nieuwegein.
2x meegewerkt aan onderzoeken in Nijmegen.
1x als patiënt meegewerkt aan een informatiefilmpje welke wereldwijd wordt verspreid onder zorgverleners betreffende parkinson.
En de 2e prijs gewonnen met mijn gedicht voor het Parkinson Fonds.
Dan ook nog bijna wekelijks onze zoomavonden met medeparkies en/of partners.
De jaarlijkse bijeenkomst van de Parkinson Adviesraad.

Zijn dit niet een beetje veel parkinsongerichte acties geweest? Deze vraag heb ik mezelf meermalen voorgelegd en nee, ik word er blij van zeker wanneer ik terugkrijg dat men er veel van geleerd heeft en gebruikt en de adviezen gebruiken in de zorgsettings.

Els_Haring_vegenHebben er ook nog andere dingen behalve parkinson aandacht gekregen afgelopen jaar? Zeker wel!
Wekelijks het werken op de dierenweide, het verzorgen van de schapen, geiten, cavia’s, kippen en het konijn. Als vrijwilliger.
Wekelijks mijn zangavond bij het popmusicalkoor.
De schilderworkshop bij een lieve vriendin die kunstenaar is, samen met mijn kinderen en kleinkinderen.
Het wekelijkse boksen en wekelijks fysio.
De geboorte van ons 4e kleinkind.
De logeerpartijtjes van onze kleinzoon.
De spirituele avonden welke we thuis verzorgen en de individuele spirituele sessies.
De spirituele meditatieavonden en -dagen, deels online en deels op locatie.
De bezoekjes aan familie en vrienden, de vrienden die langskomen bij ons.

We hebben 2023 afgesloten en kijken uit naar de avonturen in het jaar 2024. Waarin ook weer de klinische lessen en onderzoeken in het Radboud en EMC in Rotterdam gepland staan. We kijken uit naar het huwelijk van de dochter van Kees in oktober en naar mijn verjaardag, daar ik dan met pensioen ga en we weer een familie uitje gaan bedenken en plannen.
Dit jaar vieren we dat we 5 jaar bij elkaar zijn en we hopen er nog wat jaren bij te sprokkelen.
Gelukkig dit jaar 1 dag extra, welke we inplannen als onze ‘vrije dag’.

Ga terug naar alle blogs van Els Haring