Blog: Dagboek van Parki juli & augustus 2023. Lopen, fietsen en computeren

4 september 2023 door Ria Snoek

Het was mooi weer. Soms wat warm, soms wat nat. Ik ben denk ik maar 1 of 2 keer die maanden natgeregend. Terwijl ik ‘iedereen’ hoorde klagen over de slechte zomer!

Vaak werd wel veel regen voorspeld. Maar die regen kwam niet. Hoogstens een paar spetters. Of het zou code geel zijn, terwijl ik de regenwolken op de weerkaart boven en onder Leiden langs zag trekken. Daar bleef ik niet voor thuis! En trouwens, een beetje regen vind ik niet erg.

In dit dagboekje benoem ik slechts een paar tochtjes:

hert

29 juli. Amsterdamse Waterleiding Duinen

Op woensdag 2 augustus zou ik een nivon wandeling helpen leiden. Acht mensen zeiden af vanwege de regen. Om kwart over tien stapten we uit de trein in Utrecht Lunetten. Het miezerde een beetje. Om 11 uur gingen de regenbroeken uit en later kwam zelfs de zon door. We hadden een uitstekende wandeling!

Op zondag 6 aug ging om kwart over zeven ’s ochtends mijn telefoon. De wandeling voor vandaag werd afgeblazen vanwege de regen. Met de andere deelnemer, die ook niet bang was voor een drupje regen, ging ik naar natuurgebied de Groene Jonker bij Nieuwkoop. Het was afwisselend droog en nat, we hadden het natuurgebied voor ons alleen en genoten van de mooie wandeling!

Groene jonker

6 augustus. De Groene Jonker, Nieuwkoop

Op 12 en 13 aug liep ik met een groepje twee dagen op het Romeinse Limes Pad (Rhenen - Wageningen en Wageningen - Renkum). We sliepen in de Bosbeek, een Natuurvriendenhuis. Mijn knieën hielden zich goed, al was mijn rugzak wel te zwaar de eerste dag… Op de tweede dag kon een deel in de auto van een wandelmaatje. Na de wandeling konden we meerijden tot Woerden. Wat een heerlijkheid.

trap

Ook ontdekte ik dat weekend, dat ik nog best in een smalle (gladde) lakenzak kon slapen. Dat viel me mee! Ik had die lakenzak ooit voor € 10,- gekocht bij Xenos.

Op 23 augustus genoot ik van een Nivon wandeling bij Halfweg (Natuurgebied De Lange Bretten)

Halfweg

Nivon wandeling 23 augustus – trekpontjes vind ik nog altijd een beetje spannend (vanwege het pontongeluk in december 2019 https://www.dagboekjes-familie-snoek-en-denooij.nl/mijn-leven-met-parkinson/blog-over-mijn-leven-met-parkinson-deel-1/pontongeluk-1-december-2019).

Ik ging dus met het laatste groepje naar de overkant, zodat ik eerst goed ‘de kat uit de boom kon kijken’.

Naast andere wandelingen, duofietsen en gewone fietstochten had ik ook afspraken met vriendinnen.

Verder werkte ik op de PC hulpmiddelen bij voor de nieuwe site van Scouters en als er even geen nieuwe lijst in mijn mailbox verscheen, werkte ik aan mijn eigen site.

Neuroloog

Eind juli was het halfjaarlijks consult met de neuroloog. Ze gaf antwoord op mijn vragen. Fijn, deze consulten. Omdat ik soms wat overbeweeglijk ben, geen verhoging van de madopar. Ik mocht Entacapone gaan proberen, langzaam opbouwen met 1 tablet per week. Dus de eerste week één tabl per dag, de tweede week twee per dag, enz. Tot maximaal vier per dag.

Met twee tabletten per dag gaat het nu goed. Vooral het kwijlen is een stuk minder. Ik houd het dus maar even bij die twee extraatjes per dag 😊

Mijn laatste bestuursvergadering van de volksdansvereniging

Via Teams sloot ik aan bij de bestuursvergadering van juli. Na wat andere zaken besproken te hebben, verdeelden we de taken voor de instuif van 2 september. Ook werden mijn taken verdeeld. Een week eerder belde de voorzitter mij. Ze hoopte dat ik me bedacht had en misschien toch nog een tijdje wilde blijven. Maar ik hield voet bij stuk. Met tranen, dat wel.

Begin augustus belde ze weer. Kun je niet toch blijven? Heb je je echt niet bedacht? En toen ik voet bij stuk hield, vroeg ze of ik zelf een stukje wilde schrijven voor de nieuwsbrief. En dat deed ik.

afscheid bestuur

Yoga

De Yoga4P begon weer op 7 augustus. Eind september stopt het. De docent raakt haar ruimte kwijt, omdat er appartementen in komen. Jammer. Het is een fijne groep. Met zinvol lotgenoten contact!

Ik kreeg van een fietsmaatje het mailadres van háár yoga docent. Oók op maandag ochtend en lekker dichtbij. Ik mailde deze mevrouw. Vanaf 2 oktober ben ik er welkom.

Ga terug naar alle blogs van Ria Snoek