Voorwaarden

Een Parkinson Café kan financiële ondersteuning aanvragen bij de vereniging als het Parkinson Café voldoet aan de voorwaarden van de Parkinson Vereniging. Een Parkinson Café moet voldoen aan de volgende punten om de naam Parkinson Café te dragen en subsidie van de Parkinson Vereniging te kunnen ontvangen.

Voorwaarden

• Het Parkinson Café is aangesloten bij de Parkinson Vereniging en is niet zelfstandig ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als stichting of vereniging.
  • De boekhouding loopt via de bankrekening van de Parkinson Vereniging waar het Parkinson Café een grootboekrekeningnummer heeft. Alleen op deze grootboekrekening worden subsidiebijdragen gestort.
  • Het Parkinson Café heeft gemiddeld minimaal 25 en maximaal 150 bezoekers.
  • De communicatie-uitingen van de Parkinson Verenging worden toegepast (logo, affiches, leaflet, website et cetera).
  • Het Parkinson Café houdt minimaal vier en maximaal twaalf bijeenkomsten per jaar.
  • Het Parkinson Café team bestaat uit een groep vrijwilligers van mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme, partners/mantelzorgers of direct betrokkenen en zorgverlener(s) uit het Parkinson werkveld en heeft een coördinator en penningmeester die beide lid zijn van de Parkinson Vereniging.
  • Het Parkinson Café levert de halfjaarprogramma’s vooraf in en de financiële verantwoording achteraf bij de vereniging.
  • Het Parkinson Café werft alleen lokaal financiële middelen. Als er mogelijkheden zijn bovenlokaal te werven, dan wordt contact opgenomen met het verenigingsbureau.