Geslaagde informele bijeenkomst werkgroep patiëntonderzoekers

2 januari 2023

Het idee was al zeker een half jaar oud maar op 3 december 2022 was het dan zover. De informele bijeenkomst van onze werkgroep, dit keer mét partner, met als doel om elkaar wat beter te leren kennen. De leden van de groep wonen verspreid over het land en we zien elkaar niet vaak live. De vergaderingen zijn online en men werkt aan verschillende projecten.

Door: Jolanda Marcé

Marc en ik hebben wat gebrainstormd over hoe en wat en we kwamen al snel op het idee om te informeren bij SCC De Biechten in Rosmalen (gemeente ’s-Hertogenbosch). Daar is namelijk de Parkinson Vereniging al bekend van het maandelijks Parkinson Café en het bleek een schot in de roos.

Hoewel helaas niet iedereen aanwezig kon zijn was er toch een tamelijk grote opkomst. De koffie en thee stonden klaar en de Bossche Bolletjes (sjeklade bollen voor de Bosschenaren) gingen er goed in. De stemming zat er meteen goed in en er werd volop gekletst. Voor de zekerheid hadden wij van tevoren wat gespreksonderwerpen bedacht maar dat bleek volstrekt overbodig.

Patiëntonderzoekers december 2022 - kopie

Het was zo gezellig dat het even duurde voor we iedereen bij elkaar getrommeld hadden voor een groepsfoto in het Atrium. Terwijl er verschillende poses werden aangenomen werden de drankjes in de bar vast voor ons klaargemaakt en de hapjes in de pan gedaan. We hebben nu geen complete groepsfoto omdat niet iedereen aanwezig was. Het is overigens wel een goede reden om het in 2023 weer te organiseren.

Tegen het einde van de gezellige middag kreeg iedereen nog een heerlijke chocolade (sjeklade) letter van Masja, met een dankwoordje, uiteraard op rijm. Op onze beurt bedanken wij Masja en de Parkinson Vereniging voor het mogelijk maken van deze ontmoeting.

Marc Bontjer en Jolanda Marcé