Informatie voor onderzoekers

voor onderzoekers

test-tube-with-green-liquid-difusing-1926762.jpg

De Parkinson Vereniging zorgt ervoor dat de stem van mensen met parkinson(isme) en hun naasten wordt gehoord bij wetenschappelijk onderzoek en zorginhoudelijke ontwikkelingen.

Werven van deelnemers

Bent u als onderzoeker op zoek naar deelnemers voor uw onderzoek? Dan kunt u dit melden bij de Parkinson Vereniging. De Parkinson Vereniging plaatst de oproep op de website en brengt deze onder de aandacht van de achterban via de digitale nieuwsflits en sociale media.

Plaats een oproep

Patiëntenparticipatie

De patiëntonderzoekers van de Parkinson Vereniging vertegenwoordigen het patiëntenperspectief in parkinson-onderzoek. Door de verscheidenheid in opleiding en achtergrond heeft iedere patiëntonderzoeker zijn eigen talenten ontwikkeld en vullen de leden van de groep elkaar goed aan in de verschillende rollen.

Betrek patiëntonderzoekers

Subsidie voor onderzoek

ParkinsonNL-logo-B-magenta

ParkinsonNL ondersteunt en initieert wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson en parkinsonisme, van fundamenteel tot klinisch onderzoek. Onderzoekers die onderzoek doen naar de preventie, behandeling en de verbetering van zorg kunnen bij ParkinsonNL subsidie aanvragen binnen de daarvoor bestemde onderzoekscall.

Meer over subsidie aanvragen bij ParkinsonNL

Meld ons uw onderzoeksnieuws

Onderzoeksnieuws

De Parkinson Vereniging biedt informatie over onderzoek aan mensen met parkinson(isme) en hun naasten. Wilt u nieuws delen over uw onderzoek? Laat het ons weten!

Mail ons uw nieuws