Parkinson en seksualiteit

Seksualiteit en parkinson

Themadossier

intimiteit.jpg

De relatie met uw partner verandert vaak als u de ziekte van Parkinson heeft. Je kunt niet meer hetzelfde als vroeger. Uw partner moet u helpen met dingen die u eerder zelf kon. Dat kan u het gevoel geven dat u minder bent dan uw partner. U kunt u hierdoor ook somber of angstig voelen.

Ook seks kan moeilijker gaan. Bijvoorbeeld omdat u minder zin hebt in seks of moeilijker kunt klaarkomen. Of doordat uw lichaam stijf is. Maar u kunt ook veel meer zin in seks hebben dan vroeger. Als u veel vaker seks wilt dan uw partner, kan dat problemen geven.

Adviezen over uw relatie en seksualiteit leest u op Thuisarts.nl

Brochure Parkinson en seksualiteit

De brochure 'Parkinson en seksualiteit' gaat over de gevolgen die de ziekte van Parkinson voor seksualiteit kan hebben. De Parkinson Vereniging wil mensen met Parkinson en hun eventuele partners een steuntje in de rug geven bij het vinden van oplossingen, wanneer seksualiteit vragen of problemen oproept.

Download hier de brochure 'Parkinson en seksualiteit'

Sick and Sex

Sick and Sex heeft als doel aan ieder die geconfronteerd wordt met ziekte op toegankelijke wijze informatie te bieden op het gebied van seksualiteit, intimiteit en relatie. De Stichting Sick and Sex is tot stand gekomen na jarenlang uitgebreid wetenschappelijk onderzoek. De missie van Sick and Sex is toegankelijke gezondheidszorg op het gebied van seksualiteit, intimiteit en relatie voor iedereen die geconfronteerd wordt met ziekte.

Ga naar Sick and Sex over parkinson

Nieuws over seksualiteit