Gastsprekers

De Parkinson Vereniging beschikt over een poule van gastsprekers. Dit zijn getrainde vrijwilligers die bij zorggerelateerde opleidingen of organisaties kunnen worden ingezet om als ervaringsdeskundige te komen spreken over wat het voor hen inhoudt om met de ziekte van Parkinson te moeten leven.

Ervaringskennis

Deze spreekbeurthouders/gastsprekers zijn een bron van informatie en hebben vaak veel ervaringskennis verworven. Met name over het leren omgaan met de dagelijkse praktische problemen maar ook met de emotionele en sociale gevolgen van parkinson. Daarnaast wordt met name het persoonlijke verhaal van de gastspreker door de toehoorders over het algemeen als grote meerwaarde ervaren.

De reacties

Hieronder vindt u enkele reacties die spreekbeurthouders ontvingen naar aanleiding van hun lezing bij een huisartsenopleiding:

“Een duidelijk verhaal. “Het is nogal wat om parkinsonpatiënt te zijn. Ik heb respect voor de manier waarop de spreker hiermee omgaat en erover vertelt.”

“Mooi en leerzaam om informatie te krijgen van een ervaringsdeskundige”
“Indrukwekkend hoe het leven van een parkinsonpatiënt en de partner er dagelijks door wordt beïnvloed”

Interesse?

Heeft u interesse in een presentatie door een gastspreker of wilt u meer informatie, neem dan contact op met de vereniging via info@parkinson-vereniging.nl of tel. 030 6561369.