Stamps: een app om uw verhaal te delen met naasten tijdens ziekte

24 april 2023

Toen Pien de Ruig voor de derde keer de diagnose borstkanker kreeg in 22 jaar, stond ze heel bewust stil bij de manier waarop ze wilde communiceren met haar omgeving. Ze wilde haar tijd en energie stoppen in haar genezing. Ze besloot haar verhaal te delen op één centrale plek. Op basis van haar ervaring en uitgebreid onderzoek ontwikkelde ze samen met haar dochter Tess van Logtestijn een app: Stamps. Speciaal voor mensen die wegens ziekte een emotionele tijd doormaken. In deze nieuwe app Stamps kunt u op eenvoudige wijze uw persoonlijke verhaal over uw ziekte en behandeling opschrijven en van foto’s voorzien. Via mail of WhatsApp nodigt u met een unieke code familie, vrienden en kennissen uit om uw verhaal in de app te volgen.

Wat maakt de app anders dan bijvoorbeeld de Parkinson Vereniging-app (voor leden)?

• U creëert heel eenvoudig uw eigen veilige community waar geen reclame of nieuwsberichten tussendoor komen.
  • U kunt zonder dat het veel tijd en energie kost familie, vrienden en kennissen (die geen lid zijn van de Parkinson Vereniging) informeren door op één plek op te schrijven hoe het met u gaat.
  • U houdt zelf de regie over uw communicatie
  • Gebruikers ervaren dat ze hun verhaal met aandacht van zich afschrijven en later makkelijk kunnen teruglezen
  • Doordat uw volgers in de app op diverse manieren hun medeleven kunnen uiten, zult u veel steun en begrip ervaren.
  • Volgers kunnen wanneer en waar het hun past de updates van hun dierbare lezen. Er is voor hun geen drempel om contact te onderhouden.
Stamps is een gratis app, beschikbaar in de App store en Google Play Store.
Meer informatie vindt u op www.stamps-app.com.
Stamps won de publieksprijs bij Ignite Award 2023 en Pitch XL van Asif ventures 2022