Uitspraak rechter: 'Dit is een bom onder de bollenteelt'

13 juni 2023

Prachtig gekleurde bollenvelden: ze zijn oer-Hollands, ze trekken veel toeristen én het is een miljoenen-industrie. Maar de keerzijde is de enorme hoeveelheid landbouwgif. Een rechter verbiedt nu de bollenteelt in de buurt van omwonenden. Jaap Bond van de branchevereniging van de bloembollensector (KAVB) is verbijsterd over de uitspraak. "We houden ons aan de regels." Hij is te gast, samen met Zembla-journalist Ton van der Ham die al jaren onderzoek doet naar dit dossier. (Bron: NPORadio1, De Nieuws BV)

In dit radio interview met Zembla-journalist Ton van der Ham en Jaap Bond van de branchevereniging van de bloembollensector (KAVB) wordt de uitspraak van de rechter besproken. (Bron: NPOradio1.nl).

Luister het volledige radio fragment

Labels: