Behoeftenonderzoek Hersenstichting: vul de vragenlijst in

21 juni 2023

De Hersenstichting wil de kwaliteit van leven van mensen met een hersenaandoening verbeteren. Daarom doet de Vrije Universiteit Amsterdam dit onderzoek. We willen meer inzicht krijgen in de ervaringen en behoeften van mensen met een hersenaandoening, hun naasten en hun zorgverleners. Iedereen moet immers zoveel mogelijk uit het leven kunnen halen, ook als je een hersenaandoening hebt.

Update 17 augustus 2023: Het is niet meer mogelijk om deze vragenlijst in te vullen. De deadline is verstreken.

Heeft u, of kent u iemand met een hersenaandoening? Of levert u zorg aan iemand met een hersenaandoening? En wilt u meedenken over waar de Hersenstichting zich voor moet inzetten? Vul dan deze vragenlijst in. Op basis van uw inbreng zal de Hersenstichting bepalen op welke onderwerpen zij zich de komende jaren zal richten. Zo kunnen we de zorg voor mensen met een hersenaandoening verbeteren.

Inhoud vragenlijst

Deze vragenlijst is gemaakt in samenwerking met mensen met een hersenaandoening, naasten en zorgverleners. Het bestaat uit drie onderdelen:
Deel 1: Hier stellen we enkele vragen over uzelf.
Deel 2: Hier presenteren we klachten en zorgen voor de toekomst per thema. U wordt gevraagd om aan te geven welke onderwerpen voor u het belangrijkste zijn of de grootste rol spelen.
   - Cognitieve problemen
   - Lichamelijke problemen
   - Mentaal welbevinden
   - Diagnose en zorgproces
   - Behandeling
   - Participatie en relaties
   - Impact werk en financiële situatie
   - Onbegrip en onbekendheid
Deel 3: Ruimte voor andere onderwerpen en/of ervaringen

Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 20 à 30 minuten. Deelname is vrijwillig en anoniem. Het is belangrijk dat u alle vragen beantwoordt. Indien nodig kunt u op een latere tijdstip de vragenlijst afmaken.

Ga naar de vragenlijst van het behoeftenonderzoek van de Hersenstichting

Heeft u vragen? Neem dan contact op met het projectteam van de Vrije Universiteit Amsterdam via athena.participatief.onderzoek.beta@vu.nl.

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,