Parkinson Café Deventer vierde 10-jarig bestaan

7 maart 2024

Parkinson Café Deventer vierde haar 10-jarig bestaan op woensdag 14 februari 2024.

PCDeventer2Een Parkinson Café is een belangrijke plaats voor mensen met parkinson of een parkinsonisme voor ontmoeting, het delen van ervaringen en informatie over alles wat met de ziekte te maken heeft. Ook is er ruimte voor ontspanning. Niet alleen mensen met parkinson(isme) zijn welkom, maar ook zorgverleners, partners, mantelzorgers en iedereen die belangstelling heeft.

Op 12 februari 2024 was het 10 jaar geleden dat Parkinson Café Deventer, na een voorbereiding van ruim een jaar, haar eerste bijeenkomst hield. Met hulp van de landelijke Parkinson Vereniging in Bunnik en de geweldige hulp van medewerkers van Zorggroep Solis, locatie Topzorg- en Revalidatiecentrum PW Janssen in Deventer/Colmschate konden we toen onze openingsbijeenkomst houden met een bezoekersaantal van 141 mensen. Een geweldige opkomst. Dat kwam mede doordat we landelijk als 33e Parkinson Café en in Overijssel als eerste Café in de provincie zijn gestart. Ook is er destijds veel bekendheid gegeven aan de oprichting, onder andere via een artikel in De Stentor regio’s Deventer en Salland.

De eerste jaren waren de bijeenkomsten bij het PW Janssen en nadat de ruimte daar gebruikt werd voor dagbesteding is uitgeweken naar de kantine van Deventer Sport Vereniging 'Actief'.