Berichten over Yoppers: nieuws

1. Parkinson2Beat: jaarprogramma 2020

Parkinson2Beat organiseert verschillende (sportieve) activiteiten waarmee fondsen worden geworven voor de Parkinson Vereniging. De opbrengst is bestemd voor fundamenteel onderzoek.

2. Yoppers Groene Hart

U heeft parkinson
    U staat nog vol in het leven
    U heeft de diagnose gekregen voor uw 50ste levensjaar (Yopper)

3. De JOBGRIP pilot studie

Werkmogelijkheden in balans, de impact van een groepsinterventie bij werkende mensen met de ziekte van Parkinson.

4. Yoppers Grand Café West-Brabant

Yoppers Grand Café West-Brabant.

5. Yopper Café in Haarlem

Geregeld zijn er signalen dat jonge mensen met de ziekte van Parkinson behoefte hebben aan informatie. Ze willen hun ervaringen kunnen delen met anderen en steun krijgen van lotgenoten. Er is een goed lopend Parkinson Café in Haarlem, maar door het verschil in leeftijd en leeftijdsfase vindt deze specifieke groep Yoppers (Young Onset Parkinson) daar geen aansluiting.

6. Liveblog vanuit het Europees Parlement

Jose Mijnals en Tanja Berk vertegenwoordigden de Parkinson Vereniging tijdens een internationale bijeenkomst in het Europees Parlement in Brussel op 9 en 10 oktober. Zij hielden gedurende hun verblijf in Brussel een liveblog bij.

7. Maandelijkse bijeenkomst in Oldenzaal

Yvonne heeft jouw hulp nodig!

Ongeveer 10% van de parkinsonpatiënten is jonger dan 50 jaar als zij de diagnose Parkinson krijgen. Onze collega Yvonne Knaap - jeugdconsulent bij het Maatschappelijk Plein - is ook voor haar 50ste gediagnostiseerd met Parkinson. Zij wil deze specifieke groep ‘Yoppers’ (Young Onset Parkinson) één keer in de maand bij elkaar brengen om ervaringen uit te wisselen onder het genot van een hapje en drankje.