Berichten over hulpmiddel

1. Parkinson in beeld

In het boekje 'Parkinson in beeld' vindt u kaarten die u kunt invullen. Vul gedurende een week, iedere dag een kaart in. Een voorbeeld is los bijgesloten. Neem dit boekje mee naar uw volgende bezoek aan het ziekenhuis.

2. De ADL-hond

Mensen met parkinson ondervinden vaak fysieke beperkingen van hun ziekte. Lopen gaat lastiger en het wordt moeilijker om uit een stoel op te staan of iets van de grond op te rapen. Ook neemt de kracht af en kosten dagelijkse handelingen meer energie.

3. Parkinson oefeningen app

Parkinson Oefeningen is een app met korte filmpjes waarin oefeningen en tips worden gegeven voor parkinsonpatiënten.

4. Consultkaart Beginnende ziekte van Parkinson

Heeft u de ziekte van Parkinson? En gaat u voor het eerst met uw arts overleggen over medicijnen die u kunt gebruiken? Dan kan de consultkaart beginnende ziekte van Parkinson u helpen. De Parkinson Vereniging heeft deze samen met de Nederlandse Vereniging voor Neurologie ontwikkeld.

5. Parkinson Monitor

De Parkinson Monitor is in samenwerking met UCB Pharma B.V. ontwikkeld om (problemen bij) het dagelijks functioneren in kaart te brengen. U kunt binnen acht categorieën aangeven waar u last van heeft en hoeveel last u hiervan heeft. Het doel van de Monitor is om een algemeen beeld te schetsen van welke klachten u het meest last heeft en waar dus het accent van de behandeling moet liggen. De Monitor is niet bedoeld om (de ernst van) alle klachten in kaart te brengen.