Berichten over parkinsonisme

1. Mantelgroep P-LB-Heuvelrug 17-04-2024

Sinds 2019 is de mantelgroep actief. Deze is bedoeld voor mantelzorgers in de gemeente Utrechtse Heuvelrug die zorg hebben voor iemand met parkinson en/of Lewy Body. Centraal staat het delen van ervaringen. Ervaringen delen met mensen die in een vergelijkbare situatie zitten, kan steun en nieuwe inzichten geven. Er is een casemanager van Santépartners aanwezig voor vragen. De begeleiding wordt verzorgd door Myrthe Terranea en Ruud Delhaas van Humanitas.

2. Online groepen voor mensen met parkinsonisme en hun naasten

Er zijn verschillende gespreksgroepen voor mensen met een vorm van parkinsonisme en hun naasten.

3. Mantelgroep P-LB-Heuvelrug 13-03-2024

4. Mantelgroep P-LB-Heuvelrug 21-02-2024

5. Mantelgroep P-LB-Heuvelrug 17-01-2024

6. Huisartsenbrochure parkinsonismen

Omdat parkinsonismen zeldzaam zijn, weten huisartsen vaak weinig over deze ziekten. In de brochure die u aan uw huisarts kunt overhandigen staat beschreven wat de huisarts over de symptomen en de behandeling van uw aandoening moet weten.

7. Kwaliteitsstandaard Atypische Parkinsonismen

De Kwaliteitsstandaard Atypische Parkinsonismen heeft tot doel mensen met atypische parkinsonismen in alle fasen van de ziekte optimaal te behandelen en daardoor optimaal te laten functioneren. Deze kwaliteitsstandaard is bedoeld voor zorgverleners uit alle medische en niet-medische beroepsgroepen die betrokken zijn bij de diagnostiek, behandeling en begeleiding van mensen met atypische parkinsonismen.

8. Neem 27 maart 2023 deel aan de live-uitzending van het Online PSP Event

Het PSP Op Maat-onderzoek organiseert een live en online PSP Event op 27 maart a.s.

Toon volledig bericht

9. Mantelzorgers zijn goud waard! Resultaten van het GOUDMantelParkinson project

Met subsidie van de Parkinson Vereniging is de afgelopen jaren het GOUDMantel-Parkinson project uitgevoerd. “GOUDmantel” staat als afkorting voor Gebruik van Oud-Mantelzorgervaring voor betere zorg voor mensen met parkinson(isme).

10. Valt u al? Over leven met MSA

"Tussen augustus 2014 en mei 2016 volgde ik met mijn camera het ziekteproces van Jan Stoof, die leed aan de ongeneeslijke ziekte MSA. In mei 2016 is hij na euthanasie overleden", aldus Milvia Luijendijk.