Berichten over Aanvullend: WAT

1. Floor (79) legt zich niet bij diagnose neer (Telegraaf)

Parkinson is de snelst groeiende neurologische aandoening ter wereld. Momenteel zijn er bijna 64.000 mensen in Nederland met deze diagnose en dit aantal neemt rap toe. Wereldwijd wordt hard gezocht naar een manier om de ziekte af te remmen of zelfs volledig te stoppen. Floor Schiffers (79) heeft er bijna een dagtaak aan om mogelijke oplossingen uit te proberen. (Bron: Telegraaf)

Toon volledig bericht

2. In gesprek met Drs. J. van der Wielen over parkinson en Integratieve Geneeskunde

De werkgroep aanvullende therapieën sprak met Drs. J. van der Wielen over parkinson en Integratieve Geneeskunde (IG). Waar de werkgroep-leden in hun zoektocht nogal eens tegenaan lopen is de grote kloof tussen reguliere behandelaars onderling en met aanvullende therapeuten en therapieën. Daarnaast zijn het gebrek aan eigen regie en niet serieus genomen voelen door hun arts veel gehoorde klachten.

Toon volledig bericht

3. Wat is integratieve geneeskunde?

De term integratieve geneeskunde is in 1999 ontstaan in de Verenigde Staten toen een aantal universitair medische centra zich verenigden in het Consortium of Academic Health Centers for Integrative Medicine. Zij vonden het tijd om zich sterk te maken voor een integrale gezondheidszorg, met als doel het stimuleren van gezondheid.