Berichten over Beweging

1. Dansen voor mensen met parkinson of MS op 11 februari 2023

Dansen tegen of juist mét de Parkinson of MS? Heb je wel zin om te dansen, maar een beetje bezorgd of dat wel lukt? Wij nodigen je dan juist van harte uit. Deze middag is speciaal voor mensen die een uitdaging in beweging ervaren als gevolg van o.a. Parkinson, MS, ADCA, CVA of reuma. Daarbij maakt het niet uit of je kunt lopen, staan, soms last hebt van bevriezingsverschijnselen of een rollator of rolstoel nodig hebt. Desgewenst kunt je alle oefeningen op een stoel meedoen.

2. ADE voor mensen met lichamelijke aandoening

Als we bij DansPark en ReDiscoverMe 'iedereen' zeggen, bedoelen we ook echt IEDEREEN! Iedereen die van dansen houdt, maar een uitdaging ervaart als gevolg van een lichamelijke aandoening zoals parkinson, MS, Reuma, CVA, NAH of anderszins, is op vrijdag 21 oktober van harte welkom om midden op de dag bij ons te komen clubben!

3. Activiteiten Stichting Sportservice Noord-Brabant

In het kader van het project 'Inclusief sporten' organiseert Stichting Sportservice diverse sportactiviteiten in de regio Noord-Brabant. U kunt zich hiervoor aanmelden. Ook worden er webinars georganiseerd voor beweegaanbieders.

4. Yoga4Parkinson introduceert: de ParkinZonnegroet

Als warming-up voor The Parkinson Games, een internationaal sportevenement dat plaatsvindt in Eindhoven op 5 en 6 augustus 2022, heeft Yoga4Parkinson speciaal voor mensen met de ziekte van Parkinson de ParkinZonnegroet ontwikkeld.

5. Dansvoorstelling: ' Ik en de ander'

Het wordt tijd dat er meer inclusieve dansvoorstellingen komen, want DANS is voor iedereen! Dans gaat uit van de capaciteiten van het individu. Zo ook in dansvoorstelling ‘Ik en de ander’.

6. Hardlopenmetparkinson.nl

Met dit initiatief wil ik graag in contact komen met mensen met Parkinson die of graag willen leren hardlopen, of het hardlopen nog zo lang mogelijk willen blijven doen.