Berichten over Overige bijeenkomsten

1. Biljarttoernooi voor mensen met parkinson 2021

Stichting Parkinson Events is een stichting die is ontstaan uit het toernooi dat al enkele jaren door Ruud van der Horst werd georganiseerd. Dit toernooi vindt jaarlijks plaats bij Recreatie Centrum Nieuwegein (RCN).

2. Fototentoonstelling: Anneke, een mensenleven met parkinson

Fotograaf Frank Drielsma stelde een fototentoonstelling samen over het leven van Anneke. Anneke heeft de ziekte van Parkinson.

3. PPEP4ALL cursus: Een oppepper voor patiënt en partner

Het Patiënt en Partner Educatie Programma voor Alle chronische ziekten (PPEP4ALL) is een zelfmanagement programma voor mensen met een (chronische) ziekte, ‘de patient’, en/of zijn of haar ‘partner’/mantelzorger.

4. Op de golfbaan met Parkinson2beat

Het is prachtig weer en het golfen in de zon is dan ook werkelijk een groot genot. Parkinson2Beat is aan de slag gegaan en heeft weer golfbanen bereid gevonden mee te werken aan onze benefiet golfwedstrijden. De lijst voor 2021 is nog lang niet compleet, maar dat zal snel veranderen.

5. Hardlopenmetparkinson.nl

Met dit initiatief wil ik graag in contact komen met mensen met Parkinson die of graag willen leren hardlopen, of het hardlopen nog zo lang mogelijk willen blijven doen.

6. Yoppers Grand Café in Oldenzaal

Yvonne heeft jouw hulp nodig!

Ongeveer 10% van de parkinsonpatiënten is jonger dan 50 jaar als zij de diagnose Parkinson krijgen. Onze collega Yvonne Knaap - jeugdconsulent bij het Maatschappelijk Plein - is ook voor haar 50ste gediagnostiseerd met Parkinson. Zij wil deze specifieke groep ‘Yoppers’ (Young Onset Parkinson) één keer in de maand bij elkaar brengen om ervaringen uit te wisselen onder het genot van een hapje en drankje.