Berichten over onderzoeksagenda: regie proefpersonen

1. In Dialoog met je Levensverhaal: een onderzoek naar geestelijke verzorging in de thuissituatie

Wanneer je te maken krijgt met een progressieve aandoening zoals de ziekte van Parkinson heeft dit niet alleen invloed op je lichamelijk en psychische gezondheid, maar kun je ook geconfronteerd worden met existentiële vragen omtrent leven, dood en de grenzen van het bestaan. Geestelijke verzorgers bieden professionele begeleiding bij levensvragen en zingeving. Er is steeds meer aandacht voor zingeving in de gezondheidszorg, maar de mogelijkheid om geestelijke verzorging te ontvangen als je thuis ziek bent, is nog vrij onbekend.

Toon volledig bericht

2. Mantelzorgers zijn GOUD waard!

Voor het GOUDmantel-Parkinson project zijn wij nog op zoek naar deelnemers, met name oud-mantelzorgers van wie de naaste met Parkinson(isme) is overleden.

3. Gezocht: ervaringsdeskundigen voor de Regiobeelden

Als u gebruik maakt van zorg en ondersteuning, weet u ook het beste waarmee u geholpen bent. En u weet wat (nog) niet goed werkt en waar de zorg dus beter georganiseerd zou kunnen worden. PGOsupport roept u als ervaringsdeskundige daarom op om u aan te melden voor deelname aan de zogenaamde Regiobeelden.