Archief

1. Promotie Luc Evers: Stepping out of the clinic: towards objective, real-life monitoring of Parkinson’s disease

Op woensdag 19 juni 2024 verdedigt Luc Evers zijn proefschrift 'Stepping out of the clinic: towards objective, real-life monitoring of Parkinson’s disease' aan de Radboud Universiteit.

Toon volledig bericht

2. Promotie Irene Göttgens: Under (de)construction: the operationalization of gender in Parkinson's research

Op maandag 3 juni 2024 verdedigt Irene Göttgens haar proefschrift 'Under (de)construction: the operationalization of gender in Parkinson's research' aan de Radboud Universiteit.

Toon volledig bericht

3. Promotie Rozemarije Holewijn: Diepe hersenstimulatie voor de ziekte van Parkinson

Dinsdag 14 mei 2024 verdedigt Rozemarije Holewijn haar proefschrift: 'Deep Brain Stimulation for Parkinson’s Disease: Sound asleep or wide awake?'.

Toon volledig bericht

4. Promotie Naomi Kremer: Optimal targeting of deep brain stimulation in Parkinson’s disease

Op woensdag 8 mei 2024 verdedigt Naomi Kremer haar proefschrift 'Optimal targeting of deep brain stimulation in Parkinson’s disease' aan de Rijksuniversiteit Groningen.

5. Sterven doen we allemaal, maar je hoeft het niet alleen te doen

In de vierdelige serie 'Tot het Einde' volgen we vrijwilligers die mensen in de laatste fase van hun leven bijstaan. We zien hoe welkom hun bijdrage is, hoe vriendschappen ontstaan, hoe er gelachen en gehuild wordt en hoe er ook weer afstand genomen moet worden. Wat drijft deze vrijwilligers om wildvreemden naar hun sterfbed te begeleiden? En wat leert de dood hen – en ons – over het leven?

6. Parkinson koor Vibrato viert dinsdag 7 mei a.s. haar eerste lustrum

Al enkele jaren wordt iedere derde dinsdag van een maand in ’t Trefpunt een Parkinson Café gehouden. Het Parkinson Café is een plek waar parkinson(isme)patiënten, hun naasten en overige belangstellenden elkaar in ontspannen sfeer kunnen ontmoeten, ervaringen uitwisselen, en wordt er informatie verstrekt over de ziekte van Parkinson en/of parkinson(ismen).

7. Handboek parkinson symptomen

Ik en 7 miljoen anderen hebben parkinson en het zou mooi zijn als mensen beter begrijpen wat dat inhoudt, waarom wij ons soms misschien wat onbegrijpelijk gedragen.

Toon volledig bericht

8. Promotie Nicol Oonk: Optimizing medication management for parkinson's patients in primary care - challenges, opportunities and future perspectives

Op vrijdag 26 april 2024 verdedigt Nicol Oonk haar proefschrift 'Optimizing medication management for parkinson's patients in primary care - challenges, opportunities and future perspectives' aan de Universiteit Twente.

Toon volledig bericht

9. Blog: Spoor 2 (vervolg)

Eind februari had ik een gesprek met weer een andere arbeidsdeskundige. Zij moest op de reguliere arbeidsmarkt zoeken of er passend werk voor mij te vinden is.

10. Blog: Verlies van romantiek en contact in de relatie

Rik Bronkhorst schreef deze blog naar aanleiding van de documentaire 'Samen alleen'.