Berichten over yopper

1. Jong en Parkinson Themadag 15-01-2022

Themadag op zaterdag 15 januari 2022 in het RadboudUMC te Nijmegen.

2. Yoppers Grand Café West-Brabant

Yoppers Grand Café West-Brabant.

Toon volledig bericht

3. Yopper Wendy vertelt in de week van Wereld Parkinson Dag haar verhaal in 'Mijn Geheim'

Wendy (51) heeft twee dochters van 13 en 14 en staat nog midden in het leven. Ze kreeg op 47-jarige leeftijd de diagnose parkinson en is daarmee een van de naar schatting vijfduizend ‘yoppers’, mensen die vóór hun 50e de diagnose parkinson krijgen. Toch ging zij niet bij de pakken neerzitten en richtte ze vol enthousiasme de stichting Yoppers Groene Hart op. ‘Sommige dingen kan ik niet meer, maar veel ook wel.’ (Bron: Mijn Geheim)

4. Yoppers Noord

Een actieve jonge club Yoppers organiseert actieve workshops, uitstapjes, meetings en nog veel meer.

5. ParkinSoos Zevenaar

In Zevenaar wordt er tweemaandelijks een informele en gezellige ParkinsonSoos georganiseerd. Wilt u hierover meer weten? Mail dan naar parkinsonsoos@hotmail.com.

6. Parkinson2Beat: jaarprogramma 2021

Parkinson2Beat organiseert verschillende (sportieve) activiteiten waarmee fondsen worden geworven voor de Parkinson Vereniging. De opbrengst is bestemd voor fundamenteel onderzoek.

7. Yoppers Groene Hart

Nieuw, in Linschoten, een ontmoetingsplek voor jonge mensen met de ziekte van Parkinson en die nog vol in het leven staan.

8. Yoppers Café Emmen

Bijeenkomst voor jonge parkinsonpatiënten en hun naasten. Voor mensen uit de provincie Drenthe en Groningen.

9. Yopper Café Haarlem

Geregeld zijn er signalen dat jonge mensen met de ziekte van Parkinson behoefte hebben aan informatie. Ze willen hun ervaringen kunnen delen met anderen en steun krijgen van lotgenoten. Er is een goed lopend Parkinson Café in Haarlem, maar door het verschil in leeftijd en leeftijdsfase vindt deze specifieke groep Yoppers (Young Onset Parkinson) daar geen aansluiting.