Campagne 'De hersenen' vraagt aandacht voor hersenaandoeningen zoals parkinson(ismen)

29 september 2020

De hersenen zijn het netwerk voor het hele lichaam. Nog steeds kampt maar liefst een op de vier Nederlanders met hersenaandoening. Met de campagne 'de Hersenen' wordt breed aandacht gevraagd voor hersenaandoeningen, zoals de ziekte van Parkinson en parkinsonismen.

Campagne de Hersenen Social Media visual.jpg

Mediaplanet lanceert op dinsdag 29 september 2020 de campagne ‘de Hersenen’. Zowel online als in een bijlage bij De Telegraaf zijn artikelen te lezen van verschillende ervaringsdeskundigen. Zo vertelt Marja Overvest, bestuurslid van de Parkinson Vereniging, over haar persoonlijke ervaring met de ziekte van Parkinson. Graag brengt zij ook de niet-motorische symptomen van parkinson onder de aandacht. 'Toen dacht ik nog ‘joh, je werkt heel hard, je bent gewoon wat oververmoeid’.'

Campagne 'De Hersenen'

De Parkinson Vereniging heeft inhoudelijk bijgedragen aan de campagne de Hersenen, in samenwerking met Mediaplanet. Deze werd als bijlage verspreid in de Telegraaf. De verschillende artikelen zijn tevens online te lezen op Planet Health.

Lees hier het verhaal van Marja Overvest

Ga naar de campagne 'De Hersenen'