Mariëtte Robijn

Mariëtte Robijn (1966), diagnose parkinson 2012, getrouwd, 3 kinderen, eigen bedrijf. Copywriter, blogger, fitness & bokstrainer. Ik ben in 2012 gestart met bloggen. De eerste serie ‘Immejurkie’ heb ik na 100 blogs afgerond. Na deze serie schreef ik een serie blogs over wat er allemaal op je pad komt als je parkinson hebt. De parkinson-blogs zijn wereldwijd door duizenden en duizenden mensen gelezen. Ik weet niet zeker, waarom mijn blogs destijds zo populair waren en misschien nog wel zijn, of waarom de BBC mij belde om te vragen of ze vanuit Londen mij mochten komen interviewen. Ik schrijf gewoon, wat ik denk. Begin 2019 heb ik samen met 2 sporters met parkinson de vereniging ParkinsonSport.nl opgericht. We hebben alle Rock Steady Boxing papieren gehaald. In Nederland hebben we bij de Boksbond de Boksfit-opleiding gedaan en bij NL Actief de opleidingen Fitnesstrainer A, B en Bewegingsdeskundige Niet Aangeboren Hersenletsel. Een flink aantal van onze leden heeft de e-learning Sporttrainers voor Parkinson gedaan. Ik hoop dat mijn blogs iets positiefs voor jullie kunnen betekenen.

1. Blog: Joh, dat past helemaal niet bij jou!

En ze sloeg de spijker op zijn kop bij ons kletspraatje in de winkel ongeveer bij de vleeswaren. Dat is precies waar het mis gaat als je iets ergs meemaakt. Bijvoorbeeld als je parkinson blijkt te hebben terwijl je nog maar 46 bent. Joh, dat past helemaal niet bij jou!

Toon volledig bericht

Terug Ga terug naar de overzichtspagina van bloggers