Tip van Parkinson Café Maastricht

Ter gelegenheid van Wereld Parkinson Dag én van het 3 jarig bestaan van ons café hebben wij een prachtige film laten zien in het filmhuis in Maastricht voor onze bezoekers. "A late quartet", een mooie film over Parkinson.

A late quartet

Het filmhuis had voor ons een zaal gereserveerd en tegen het speciale tarief van 5€, per persoon kon onze groep met introducé de film zien en kreeg men ook koffie of thee met wat lekkers erbij. We konden dit vragen omdat we ook sponsoren hadden voor deze bijzondere bijeenkomst Voordat de film begon heeft Annelien Duits een korte inleiding gegeven.

Het was een heel geslaagde, gezellige middag en de opkomst was groot

Het verhaal speelt zich af in New York en gaat over vier muzikanten die door hun passie voor muziek en het jarenlange samenwerken met elkaar zijn verbonden. Maar als hun aartsvader Peter wordt gediagnosticeerd met Parkinson heeft dit een grote impact op de groep. Als hun 25-jarige bestaan om de hoek staat moeten de muzikanten of een manier vinden om hun problemen te overwinnen en hun erfenis te behouden, of voor altijd uit elkaar gaan.

Met 80 bezoekers hebben we genoten van dit prachtig, en zeker ook emotioneel, verhaal.