Mantelzorg- en partner groepen

Steeds vaker horen wij dat partners en mantelzorgers van mensen met de ziekte van Parkinson(ismen) behoefte hebben aan regelmatig contact met andere partners en mantelzorgers in hun regio. Het zou mooi zijn als we aan deze vraag tegemoet kunnen komen.

Initiatieven in het land

Gelukkig zijn er op meerdere plekken in het land al initiatieven voor partners en mantelzorgers van mensen met de ziekte van Parkinson(ismen). Deze zijn helaas niet altijd zichtbaar voor de partners en mantelzorgers. Daar gaan we verandering in brengen.

Weet u of er in uw regio een partners/mantelzorggroep actief is specifiek voor partners en mantelzorgers van mensen met de ziekte van Parkinson(ismen)? Of is er wellicht een partners/mantelzorggroep verbonden aan uw Parkinson Café?

Wij willen hier inzicht in, zodat wij alle lopende partners/mantelzorggroepen kunnen vermelden op onze website en wellicht ook verder kunnen faciliteren.

Laat ons weten wat er in uw regio is voor de partners en mantelzorgers!

Graag horen wij:

• Wanneer en hoe vaak komt de groep bijeen?
  • Op welke locatie zijn de bijeenkomsten?
  • Hoeveel deelnemers zijn er gemiddeld aanwezig?
  • Wie leidt de bijeenkomsten?
  • Kunnen nieuwe belangstellenden zich aansluiten of is de groep besloten?(is het een besloten groep waar geen nieuwe leden bij kunnen, dan horen we dat ook graag. Wellicht is er in deze regio behoefte aan een extra groep).
  • Hoe melden nieuwe leden zich aan?
  • Wordt er een financiële bijdrage gevraagd aan de deelnemers, zo ja hoeveel?

Is er in uw regio nog geen groep voor partners en mantelzorgers van mensen met de ziekte van Parkinson(ismen), maar heeft u wel interesse in de oprichting daarvan, dan horen we dat ook graag.

Ook als u graag een nieuwe groep zou willen begeleiden, komen we graag met u in contact.

Alle informatie is welkom bij Coby Pronk, de coördinator Parkinson Academie, via coby@parkinson-vereniging.nl