Leden

25 april 2018

Website 5.jpg

De Parkinson Vereniging is een vereniging waarvan iedereen lid kan worden. Via lidmaatschap betuigt u steun aan en instemming met het werk van de Parkinson Vereniging en ontvangt u Parkinson Magazine, het tijdschrift van de Parkinson Vereniging. Als nieuw lid krijgt u gelijk een uitnodiging om deel te nemen aan de bijeenkomst ‘Maak kennis met de Parkinson Vereniging’.

Op 6 november 2018 heeft de Parkinson Vereniging 8855 leden. Hiervan hebben 6.073 mensen zelf de ziekte van Parkinson, waarvan 443 mensen een parkinsonisme. De overige leden zijn beroepskracht  of partner/mantelzorger. Van de genoemde leden met de ziekte zijn er 359 Yopper.

Ereleden

Dr. J. van Manen, Prof. dr. R.A.C. Roos en Prof. dr. E.Ch. Wolters.

Een speciale plek in de vereniging heeft mevr. M. Rijksen, oprichtster van de Parkinson Vereniging in 1977.

Ambassadeur

Olga Commandeur, oud-atlete en het gezicht van het dagelijkse, populaire tv-programma 'Nederland in Beweging' dat zij al vanaf 2000 met veel plezier presenteert. Daarnaast heeft zij een eigen bedrijf: Olga Commandeur Promotions Vitaliteitscoach, promotor bewegen en gezondheid.