Vacature: Spreekbeurthouders Drenthe/Groningen/Noord-Limburg en West-Brabant

11 november 2019

De Parkinson Vereniging zoekt voor de regio Drenthe/Groningen/Noord-Limburg en West-Brabant een spreekbeurthouder ter versterking van het huidige team. Als spreekbeurthouder geeft u, vanuit uw eigen ervaring, voorlichting over de ziekte van Parkinson aan verschillende doelgroepen.

Doel

De kennis over de ziekte van Parkinson en parkinsonismen te vergroten en meer begrip te kweken voor mensen met de ziekte en hun directe omgeving. Hieraan wordt inhoud gegeven door op verzoek presentaties te verzorgen bij onderwijsinstellingen die gerelateerd zijn aan de gezondheidszorg maar ook aan personeel van verzorgingshuizen en plaatselijke organisaties. De spreekbeurthouders hebben vaak veel ervaringskennis verworven die zij kunnen doorgeven, met name over het leren omgaan met de dagelijkse praktische problemen of met de emotionele en sociale gevolgen van de ziekte van Parkinson.

Wat vragen wij van u?

De spreekbeurthouders zijn het gezicht van de vereniging naar buiten. Zij vertegenwoordigen de Parkinson Vereniging op bovengenoemde locaties door middel van presentaties en het meegebrachte informatiemateriaal van de vereniging.

• Van spreekbeurthouders wordt verwacht dat zij representatief en goed verstaanbaar zijn.
  • Zij dienen belangstellenden correct te kunnen informeren over allerlei aspecten die samenhangen met de ziekte van Parkinson.
  • De spreekbeurthouder dient deel te nemen aan de eenmalige bijeenkomst ‘Maak kennis met de vereniging’ en aan de jaarlijkse trainingsdag te Bunnik.

Werkdagen en –tijden

Deze zijn afhankelijk van de aanvragen, over het algemeen betreft het enkele aanvragen per jaar.

Wat bieden wij u?

Wij bieden u administratieve ondersteuning en reiskostenvergoeding. Ook beschikt de vereniging over uitgebreid foldermateriaal waarvan gebruik gemaakt kan worden. Tevens is er een powerpoint presentatie beschikbaar. De aanvragen worden gecoördineerd door de coördinator spreekbeurtaanvragen. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via trees@parkinson-vereniging.nl of telefonisch 030 65 61 369.