Update van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR)

21 januari 2020

Niet alleen bij de Parkinson Vereniging, maar ook bij heel wat andere patiënten verenigingen, kwamen in het afgelopen jaar veel klachten binnen over de stagnerende dienstverlening van het CBR. Klachten over slechte bereikbaarheid, enorme wachttijden en verlopen rijbewijzen stapelden zich zo hoog op dat op enig moment zelfs van overheidswege is ingegrepen.

CBR.jpg

Om de krachten te bundelen en de stem van de patiënt duidelijk te laten horen, vond vanochtend op initiatief van de Patiëntenfederatie Nederland een ontmoeting plaats met een delegatie van het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen). Het was een open en constructief gesprek, waarin we diverse klachten/ervaringen aan de orde hebben gesteld.

Achterstanden wegwerken

Het CBR werkt er op dit moment hard aan om de achterstanden weg te werken. Het doel is om uiterlijk eind 2020 de dienstverlening weer volledig op orde te hebben. Gelukkig is intussen de bereikbaarheid al aanzienlijk verbeterd. We hebben afgesproken elkaar na de zomer opnieuw te ontmoeten om zo te monitoren of alles inderdaad aan het eind van jaar weer naar behoren gaat.

Blijf uw bevindingen melden

Mocht u in de komende maanden minder positieve ervaringen hebben met het CBR blijf ons dat dan ook vooral melden. We hebben met het CBR de afspraak gemaakt om zo nodig ook tussentijds aan de bel te kunnen trekken.

Meld uw bevindingen per e-mail