Vacature medewerker Parkinson Café Leeuwarden

18 februari 2020

De Parkinson Vereniging is op zoek naar nieuwe medewerkers bij het Parkinson Café Leeuwarden voor ondersteuning bij de organisatie van een Parkinson Café.

vacature.jpg

De Parkinson Vereniging

De Parkinson Vereniging is een middelgrote patiëntenvereniging met bijna 9.000 leden. De ruim 550 vrijwilligers van de vereniging worden vanuit het landelijk bureau in Bunnik ondersteund. Het bureau voert samen met actieve leden activiteiten uit op het gebied van lotgenotencontact, voorlichting, belangenbehartiging en wetenschapsbeleid.  De Parkinson Vereniging organiseert jaarlijks diverse bijeenkomsten voor leden, waaronder het jaarlijkse symposium Wereld Parkinson Dag en cursussen en workshops vanuit de Parkinson Academie. Op regionaal en plaatselijk niveau zijn er bewegingsgroepen en activiteiten vanuit de meer dan 65 Parkinson Cafés. Hier kan men elkaar periodiek ontmoeten in een informele, ontspannen sfeer.

Wat vragen wij van u?

Als medewerker van het Parkinson Café Leeuwarden levert u, samen met een team van collega medewerkers, een bijdrage aan de organisatie van de bijeenkomsten van het Parkinson Café. De bijeenkomsten worden minimaal 4 en maximaal 12 x per jaar georganiseerd.

U heeft bij voorkeur kennis van de ziekte van Parkinson(ismen) en affiniteit met de standpunten van de Parkinson Vereniging. U biedt de bezoekers van het Parkinson Café een luisterend oor en beschikt over goede contactuele eigenschappen.

U kunt als nieuwe medewerker het team ondersteunen bij een van de volgende  werkzaamheden:  teksten schrijven voor lokale media en de website van het Parkinson Café, afspraken maken met sprekers/locatie, de boekhouding voeren van het Parkinson Café of  fondsenwerven voor de activiteiten in het café.

Als echte teamspeler vindt u het leuk om samen met de andere vrijwilligers in uw team de Parkinson Café bijeenkomsten mede vorm te geven.

Wat krijgt u ervoor terug?

• Persoonlijke contacten tijdens de Parkinson Café bijeenkomsten en bij de overleggen met uw Parkinson Café team.
  • Meer kennis opdoen tijdens trainingen van de Parkinson Vereniging.
  • Een bedrijfs- en ongevallenverzekering.

Geïnteresseerd in deze vrijwilligersfunctie? Voor meer informatie kunt u  contact opnemen met Miriam Leenders: miriam@parkinson-vereniging.nl of telefonisch 030 65 61 369.

Labels: