Beter leven met een chronisch-progressieve ziekte - Peter van den Berg en Angélique van der Lit- van Veldhuizen

13 oktober 2020

Peter van den Berg hoorde op zijn 39ste dat hij Parkinson heeft en Angelique van der Lit heeft vanaf haar 48ste ALS. Als collega's hadden zij mooie gesprekken over hoe zij met hun ziekte omgingen. Ze deelden hun verdriet, de weg naar acceptatie, de omgang met hun naasten en hun manier om naar de toekomst te kijken en namen het initiatief een bundel samen te stellen.

Alle kanten van een chronische ziekte

Beter leven met een chronische aandoening.jpg

Aan deze bundel hebben meer dan 100 professionals en ervaringsdeskundigen uit Nederland en Vlaanderen meegewerkt. Naast een kennismaking met ziektes als Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS), dementie, kanker, ziekte van Lyme, Multiple Sclerose (MS), ziekte van Parkinson, reuma en spierziekten komen alle kanten van een chronische ziekte aan de orde in dit boek: werk, relaties, gezin, emoties en financiën.

Herkenning

Voor patiënten en zieken: herkenning in persoonlijke verhalen. Je moet verder, maar hoe? Voor familie en vrienden: begrip en handvatten. Hoe kun je een chronisch zieke steunen? Voor collega s: inzicht in de grenzen aan het functioneren. Wat kun je verwachten van je collega? Voor professionals: kennis over de persoonlijke ervaring van een patiënt/kant van een ziekte. Hoe bied je de meest passende zorg? Dit boek is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met chronisch-progressieve ziekten: patiënten, zieken, familie, vrienden, collega's en professionals.

Beter leven met een chronisch-progressieve ziekte
Uitgeverij Bergauser Pont Publishing
Auteurs: Peter van den Berg en Angélique van der Lit-van Veldhuizen
Paperback, 365 pagina's

Prijs: €34,95

ISBN 9789492952387

Klik hier om het boek te bestellen

Lees hier een recensie die verscheen in Parkinson Magazine

Luisterboek

Een luisterboek over en voor chronisch zieken. Dat is de volgende stap, nadat onze bundel “Beter leven met een chronisch-progressieve ziekte” in druk is verschenen. Maar voor een aantal chronisch zieken is het lastig om zo’n zwaar boek vast te houden. Weer anderen hebben (ernstige) visuele beperkingen. Vandaar dat we zijn begonnen met de ontwikkeling van een luisterboek. Een kostbare aangelegenheid waarvoor we fondsen aan het werven zijn. Het lijkt er echter sterk op dat we binnenkort opdracht kunnen geven…..!

Wanneer wij nu opdracht geven dan hopen wij medio januari 2021 het luisterboek te kunnen leveren! In principe wordt het luisterboek (cd) met de bundel verkocht. De bundel Beter leven met een chronisch-progressieve ziekte kost € 34,95. Wanneer een bundel met luisterboek tegelijk/samen worden gekocht is dat

€ 42,95. Alleen het luisterboek kopen kan ook (€ 19,95).

Labels: