Berichten over Onderzoek: oproep

1. Gezocht: ervaringsdeskundigen voor de Regiobeelden

Als u gebruik maakt van zorg en ondersteuning, weet u ook het beste waarmee u geholpen bent. En u weet wat (nog) niet goed werkt en waar de zorg dus beter georganiseerd zou kunnen worden. PGOsupport roept u als ervaringsdeskundige daarom op om u aan te melden voor deelname aan de zogenaamde Regiobeelden.

Toon volledig bericht

2. Onderzoek naar de effecten van 3 bestaande middelen op hersenfuncties. Helpt u mee?

Wie kunnen deelnemen?
    Voor dit onderzoek zoeken wij mannen en vrouwen tussen de 40 en 75 jaar met de ziekte van Parkinson die niet roken.

Toon volledig bericht

3. Onderzoek naar een nieuwe toedieningsvorm van een bestaand middel voor de behandeling van de ziekte van Parkinson

Wie kunnen deelnemen?

Voor dit onderzoek zoeken wij mannen en vrouwen tussen de 30 en 85 jaar met de ziekte van Parkinson die regelmatig “off-perioden” hebben en die niet roken.

4. De JOBGRIP pilot studie

Werkmogelijkheden in balans, de impact van een groepsinterventie bij werkende mensen met de ziekte van Parkinson.

Toon volledig bericht

5. Uitnodiging om deel te nemen aan het Patiënten VolgProgramma van het UMC Utrecht

Met deze oproep willen wij u vragen mee te werken aan het onderwijs van studenten geneeskunde aan de universiteit Utrecht.

6. Voor de PERSPECTIVE-studie zijn we op zoek naar nieuwe deelnemers

PERSPECTIVE staat voor gePERsonaliseerde SPraaktherapiE voor aCTIeVE conversatie. De PERSPECTIVE-studie wil voor het eerst op grote schaal bestuderen wat de effecten zijn van logopedie op verstaanbaarheidsproblemen door de ziekte van Parkinson. De beoogde effecten zijn: betere verstaanbaarheid in conversatie en betere kwaliteit van leven. Nieuw in dit onderzoek, is dat de logopedische behandelingen online zullen worden gegeven, dat wil zeggen via een beveiligde internetverbinding.

Toon volledig bericht

7. TRACK-PD: Onderzoek naar een vroegere diagnose van de ziekte van Parkinson en het voorspellen van symptomen met behulp van een ultra hoge veldsterkte MRI

De ziekte van Parkinson is een veelvoorkomende neurologische ziekte. Op dit moment is er nog geen goede test beschikbaar om de diagnose met zekerheid te kunnen stellen. Ook weten we nog niet waarom er zo veel verschil zit in klachten tussen verschillende mensen met de ziekte van Parkinson. Met deze studie gaan we proberen om deze vragen te beantwoorden.

Toon volledig bericht

8. Onderzoek naar wensen en behoeften van mantelzorgers van mensen met Parkinson ten aanzien van online ondersteuning

Geachte heer, mevrouw,

Graag zou ik u willen vragen deel te nemen aan een onderzoek. Dit onderzoek maakt deel uit van het Parkinsonproject, een lopend onderzoek bij de vakgroep Levenslooppsychologie van de Open Universiteit in samenwerking met Parnassia Groep.

9. Vrijwilligers voor onderzoek gezocht met de ziekte van Parkinson

“Een atlas van de subcortex voor diepe hersenstimulatie”

De subcortex is een structuur diep in de hersenen. Beschadiging van de “zwarte kern” (substantia nigra), welke onderdeel is van de subcortex is de oorzaak van de ziekte van Parkinson.

Toon volledig bericht

10. Parkinson Op Maat: een onderzoek naar persoonsgerichte zorg. Helpt u mee?

De ziekte van Parkinson is ingewikkeld en de uiteenlopende symptomen zijn voor iedereen anders. Op dit moment begrijpen artsen nog niet wat deze grote verschillen veroorzaakt. Dit maakt het lastig om te voorspellen hoe de ziekte zich zal ontwikkelen en om per persoon de beste behandeling te bepalen. De Parkinson Op Maat-studie hoopt hier verandering in te brengen door 650 mensen met parkinson 2 jaar lang nauwkeurig te volgen.