Berichten over Belangenbehartiging: overig

1. Patiënten staan open voor meer betrokkenheid bij innovatief wetenschappelijk onderzoek

Onderzoek van TNO toont aan dat patiënten bereid zijn deel te nemen aan nieuwe manieren van wetenschappelijk onderzoek door hun kennis en kunde maar ook gezondheidsdata betreffende hun ziekte te delen.

Toon volledig bericht

2. Update van het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR)

Niet alleen bij de Parkinson Vereniging, maar ook bij heel wat andere patiënten verenigingen, kwamen in het afgelopen jaar veel klachten binnen over de stagnerende dienstverlening van het CBR. Klachten over slechte bereikbaarheid, enorme wachttijden en verlopen rijbewijzen stapelden zich zo hoog op dat op enig moment zelfs van overheidswege is ingegrepen.

3. Parkinson Vereniging in overleg met CBG

Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) organiseert ieder kwartaal een overleg met patiëntenorganisaties. Deze bijeenkomsten staan in het teken van uitwisseling van informatie over en weer op het gebied van geneesmiddelen.