Berichten over Onderzoek: oproep

1. Mensen met parkinson die nog geen parkinsonmedicatie gebruiken gezocht

Het Parkinson Op Maat De Novo onderzoek van het Radboudumc gaat op zoek naar de gouden graadmeter voor de ziekte van Parkinson.

Toon volledig bericht

2. Oproep deelnemers Patiënten VolgProgramma (regio Utrecht)

Met deze oproep willen wij u vragen mee te werken aan het onderwijs van studenten geneeskunde aan de universiteit Utrecht.

3. Speciale oproep voor vrouwen die freezing ervaren en mensen zonder parkinson

Infraroodlicht kan u bijvoorbeeld terugvinden in het rode lichtje van uw afstandsbediening. Maar wist u dat infraroodlicht ook gebruikt wordt om hersenactiviteit te meten?

Toon volledig bericht

4. Mantelzorgers zijn GOUD waard!

Oproep voor vragenlijstonderzoek onder (oud)mantelzorgers voor het “GOUDMantel” Parkinson project.

Toon volledig bericht

5. Oproep: onderzoek naar de relatie tussen de ziekte van Parkinson en de mondgezondheid-gerelateerde kwaliteit van leven

Ik ben Astrid van Leeuwen, zesdejaars tandheelkundestudent aan het Academisch Centrum Tandheelkunde Amsterdam (ACTA). In samenwerking met Drs. M. C. Verhoeff,  Prof. Dr. F. Lobbezoo en Dr. M. Koutris van de afdeling Orofaciale Pijn en Disfunctie (ACTA), ben ik een onderzoek gestart naar de relatie tussen de ziekte van Parkinson en de mondgezondheid-gerelateerde kwaliteit van leven.

6. Oproep voor deelname aan INVEST onderzoek

Als het bij de ziekte van Parkinson niet meer lukt de verschijnselen met medicijnen goed onder controle te houden, zijn er drie mogelijke vervolgbehandelingen. Dit zijn:

7. De PRIME-studie: onderzoek naar verschillen in de zorg

We hebben uw hulp hard nodig voor een nieuw grootschalige studie: het PRIME-project. Inmiddels hebben al meer dan 500 mensen zich aangemeld maar om dit onderzoek te laten slagen hebben we nog meer deelnemers nodig. Het enige wat we van u vragen is om jaarlijks een vragenlijst in te vullen.

8. Gezocht: ervaringsdeskundigen voor de Regiobeelden

Als u gebruik maakt van zorg en ondersteuning, weet u ook het beste waarmee u geholpen bent. En u weet wat (nog) niet goed werkt en waar de zorg dus beter georganiseerd zou kunnen worden. PGOsupport roept u als ervaringsdeskundige daarom op om u aan te melden voor deelname aan de zogenaamde Regiobeelden.

9. Voor de PERSPECTIVE-studie zijn we op zoek naar nieuwe deelnemers

PERSPECTIVE staat voor gePERsonaliseerde SPraaktherapiE voor aCTIeVE conversatie. De PERSPECTIVE-studie wil voor het eerst op grote schaal bestuderen wat de effecten zijn van logopedie op verstaanbaarheidsproblemen door de ziekte van Parkinson. De beoogde effecten zijn: betere verstaanbaarheid in conversatie en betere kwaliteit van leven. Nieuw in dit onderzoek, is dat de logopedische behandelingen online zullen worden gegeven, dat wil zeggen via een beveiligde internetverbinding.

Toon volledig bericht

10. TRACK-PD: Onderzoek naar een vroegere diagnose van de ziekte van Parkinson en het voorspellen van symptomen met behulp van een ultra hoge veldsterkte MRI

De ziekte van Parkinson is een veelvoorkomende neurologische ziekte. Op dit moment is er nog geen goede test beschikbaar om de diagnose met zekerheid te kunnen stellen. Ook weten we nog niet waarom er zo veel verschil zit in klachten tussen verschillende mensen met de ziekte van Parkinson. Met deze studie gaan we proberen om deze vragen te beantwoorden.