Steun onze sponsorlopers

Oud-Vierdaagse sponsorlopers blijven in beweging voor parkinson, ook in coronatijd De voorbereidingen voor de 104de Vierdaagse waren nog in volle gang: nieuwe wandelschoenen werden ingelopen, iedere week werd er enthousiast getraind, routes werden alvast verkend en overnachtingsadressen werden geboekt. De Vierdaagse sponsorlopers van de Parkinson Vereniging waren er bijna klaar voor toen het coronavirus roet in het eten gooide.

Sponsorlopers blijven in beweging, ook in coronatijd

“Al jaren riep ik dat ik de Vierdaagse wilde lopen, maar stelde dit steeds uit. Echt typisch iets voor mensen met parkinson. Tot vorig jaar. Wat een geweldige ervaring was dat!”, vertelt Anita Matthijssen (56 jaar, vrijwilliger, heeft parkinson). “Je hoort niet anders dan dat bewegen goed is voor mensen met de ziekte van Parkinson. Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Op mijn 38e kreeg ik de diagnose parkinson en ben altijd blijven bewegen. Zo kom ik ook in beweging voor de Parkinson Vereniging die mij en mijn gezin al jaren bijstaat met informatie en advies.”

Alternatieve sponsorloop

Toen in april jl. de Nijmeegse Vierdaagse werd afgelast i.v.m. de coronamaatregelen zijn onze sponsorlopers niet bij de pakken neer gaan zitten en bedachten een alternatief plan om daarmee geld op te halen voor de Parkinson Vereniging. Steven Lobregt, één van de initiatiefnemers: “We gaan met 8 personen de uitdaging aan om gezamenlijk 2.400 km te lopen vanaf 1 mei tot en met 24 juli. Ieder wandelt individueel of in tweetallen. Op vrijdag 24 juli (oorspronkelijke sluitingsdag Vierdaagse) lopen we van Rijswijk (NB) naar Bunnik, zo’n 40 km, om het ingezamelde sponsorgeld te overhangen aan de Parkinson Vereniging.”

Geld voor onderzoek

“Geld voor onderzoek blijft nodig!”, motiveert fanatiek wandelaar Jolanda Schreuders (57 jaar) die ook deelneemt aan deze alternatieve wandelprestatietocht. “Ik loop voor de Parkinson Vereniging omdat mijn schoonzus parkinson en dementie heeft en er geld nodig is voor onderzoek. Ik hoop dat alle parkinsonpatiënten een betere kwaliteit van leven krijgen.”

Steun deze actie!

U kunt de sponsorlopers motiveren en stimuleren hun doel te halen door hun actie te steunen.

Steun de actie 'Wandelen tegen parkinson'

De Parkinson Vereniging is een actieve vereniging die zich inzet voor mensen met de ziekte van Parkinson of een parkinsonisme. Wij dragen bij aan de verbetering van de kwaliteit van leven van mensen met parkinson(isme). Dit doet wij door hun belangen te behartigen, wetenschappelijk onderzoek te stimuleren, informatie te verstrekken, mensen samen te brengen, mee te laten praten en beslissen.

Het sponsorgeld wordt gebruikt om wetenschappelijk onderzoek te stimuleren, bijeenkomsten en cursussen te organiseren die de kwaliteit van leven van mensen met parkinson(isme) ten goede komen en informatiemateriaal te ontwikkelen.