Parkinson Café Laren

Er zijn in het Gooi naar schatting zo’n 1.000 mensen die de ziekte van Parkinson hebben. Het zijn gewone mensen, met behoefte aan informatie, genegenheid en aandacht. Met het vermogen te geven en te ontvangen. Maar met een aandoening die lichamelijk en geestelijk een afmattende draai aan hun leven heeft gegeven.

Informatie

Voor hen en voor de mensen die om hen geven is er het Parkinson Café. Met een maandelijkse sociale middag waarbij informatie centraal staat, en allerlei andere activiteiten. Om meer te weten, te ontdekken dat je niet de enige bent met deze ziekte en om even bij te komen.

Positieve insteek

Het Parkinson Café en de andere activiteiten worden georganiseerd door een viertal montere mensen. Patiënten, zeker, maar vooral mensen die ervan doordrongen zijn dat Parkinson ook positieve emoties en krachten los kan maken. Daarom zetten Anky Perdijk, Ineke van der Heijden, George van Heerden en Peter Versteeg zich met hart en ziel in, gesteund door hulpvaardige vrijwilligers.

In Nederland gelden vanaf maandag 23 maart 2020 aangescherpte maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Alle bijeenkomsten in de Parkinson Cafés worden daarom in ieder geval tot en met 1 september 2020 geannuleerd.

Lees hier de verscherpte maatregelen

Programma

Er wordt even gewerkt aan deze pagina. Een dezer dagen vindt u hier het programma van dit Parkinson Café.

Nieuwsbrieven

Nieuwsbrief Parkinson Café Laren februari 2020

Brief.pngwoensdag 19 februari 2020 Voor leden van de Parkinson Vereniging in ’t Gooi en omstreken. Lees het volledige bericht

Amaris Theodotion (Ridderzaal)