Royalty's boek voor de Parkinson Vereniging

20 november 2018

Ik ben Henk Kerkhof, 88 jaar en het eerste deel van mijn werkzame leven heb ik als scheepswerktuigkundige gevaren bij Shell Tankers. Ik bevoer alle oceanen, bezocht vele landen, ontmoette allerlei mensen met verschillende achtergronden en beleefde veel avonturen.

Belevenissen

Na voor iemand een beschrijving te hebben gegeven over een door mij meegemaakte scheepsramp, was dat het zetje om ook mijn andere belevenissen te boek te stellen. Alleen voor mijn kinderen, kleinkinderen en familieleden liet ik een aantal drukken. Ook voor de bibliotheek van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Ik gaf het boek als titel mee “Dag meneer, koud hè, buiten”. Woorden van mijn oudste zoon toen ik na anderhalf jaar op zee thuiskwam en hij net begon te praten. Aan uitgeven had ik geen behoefte.

Royalty's voor de Parkinson Vereniging

Vorig jaar brachten persoonlijke omstandigheden daar echter verandering in. Kort na elkaar verloor ik mijn vrouw aan Parkinsondementie en mijn oudste zoon aan slokdarmkanker. Dit bracht mij ertoe mijn zeemansbelevenissen alsnog uit te geven en de royalty’s onder meer te bestemmen voor de Parkinson Vereniging.

Boekpresentatie

Op 14 oktober j.l. hield ik voor ruim honderd genodigden een eerste boekpresentatie. Door verkoop van het boek kon € 414 aan de Parkinson Vereniging gedoneerd worden. Naargelang het aantal verkochte boeken in de boekhandel, kunnen meer donaties worden gedaan. Het boek bevat kostelijke, humorvolle verhalen over het leven van een zeeman in de jaren ’50 en ’60 van de vorige eeuw.

Het is online verkrijgbaar bij bol.com en boekwinkels zoals Bruna, Libris en vele andere boekhandels.