Vincent Knoop loopt marathon voor de Parkinson Vereniging

26 november 2019

Parkinson. Voor velen maar een woord, maar voor sommigen hun dagbesteding. Voor velen heel ver weg, voor mij wat dichterbij. Misschien kent u wel iemand met deze ziekte. Het zijn de trillende armen of benen, maar dat is nog lang niet alles. Stijve spieren, spraak- en slikproblemen en bovendien geheugenproblemen zijn tevens symptomen waar patiënten mee worden geconfronteerd.

Maar waar komen deze symptomen en klachten vandaan en, nog belangrijker, is er een oplossing? Helaas zijn er met betrekking tot deze ziekte meer vragen dan antwoorden. Er is nog zoveel onbekend over deze ziekte en op deze manier wil ik meer bekendheid geven en een bijdrage leveren aan de onderzoeksmogelijkheden. Een aantal jaar heb ik mij ingezet voor Run for Kika. Hierbij richtte ik een team op en liepen we gezamenlijk de 10 kilometer. Nu lijkt het mij tijd voor de volgende stap: Op 5 april 2020 loop ik de marathon van Rotterdam. Dit doe ik voor mijn vader en voor ieder ander die in het dagelijks leven te maken heeft met deze ziekte.

Steun jij mij en de Parkinson Vereniging? Doneer dan nu!