Waarderingsbeleid

6 september 2023

Tulpen

Waardering voor vrijwilligers.

• De Parkinson Vereniging streeft ernaar met enige regelmaat elke vrijwilliger een kleine attentie te geven
  • Bij het afscheid van een vrijwilliger ontvangt deze een bedankbrief en attentie
  • De Mies Rijksen prijs wordt toegekend aan vrijwilligers die zich op meer dan bijzondere wijze hebben ingezet voor de Parkinson Vereniging, waardoor sprake is van aantoonbare resultaten voor de leden en/of de vereniging. De onderscheiding  bestaat uit een beeldje en een oorkonde. De  toekenning geschiedt  door het bestuur en wordt uitgereikt door de voorzitter tijdens  verenigingsactiviteiten (Algemene Ledenvergadering, WPD etc).

Aanvragen of aanbevelingen

Aanvragen of aanbevelingen voor een speciale honorering worden door leden of bureaumedewerkers schriftelijk en voorzien van motivatie ingediend  bij de verantwoordelijk medewerker. De directeur besluit op basis van advies over de aanvragen. Bestuur en directie staan open voor suggesties.

Ereleden

Tot erelid kunnen worden benoemd personen die zich (al dan niet vanuit hun professie) op uitzonderlijke wijze hebben ingezet voor de Parkinson Vereniging. Zij worden vermeld in Parkinson Magazine en ontvangen een oorkonde. De voordracht geschiedt door het bestuur en wordt toegekend door de Algemene Ledenvergadering.

Aanvragen of aanbevelingen voor het Erelidmaatschap worden door leden of bureaumedewerkers schriftelijk en voorzien van motivatie ingediend  bij de directeur, die daarna zorgdraagt voor bestuurlijke besluitvorming. Bij goedkeuring zorgt het bureau van de Parkinson Vereniging voor de verdere organisatie en administratieve afhandeling.

Ga terug naar de leeswijzer

Labels: