Berichten over Vrijwilligersbeleid

Tulpen

Waardering voor vrijwilligers.

2. Introductie, begeleiding en communicatie

De begeleiding verschilt per vrijwilligersfunctie.

3. Drie categorieën vrijwilligers

De Parkinson Vereniging kent drie soorten vrijwilligers.

4. Evaluatie

Een belangrijke taak voor de evaluatie van het vrijwilligerswerk ligt bij de coördinatoren of voorzitters van de verschillen groepen en commissies.

5. Werving van nieuwe vrijwilligers

Nieuwe vrijwilligers kunnen gezocht worden onder mensen met parkinson, parkinsonisme en hun familieleden en naasten. Maar ook buiten deze kringen kunnen vrijwilligers gevonden worden, bijvoorbeeld mensen die beroepshalve interesse hebben in en kennis van de ziekte van Parkinson, parkinsonismen of mensen die ingeschreven staan bij vrijwilligerscentrales.

6. Verzekering, onkosten en declaraties

Let op: declaratiemogelijkheden voor medewerkers van Parkinson Cafés zijn te vinden in de richtlijn voor Parkinson Cafés. Het onderstaande geldt voor alle andere vrijwilligers.

7. Vormen van vrijwilligerswerk met korte taakomschrijvingen

Op verschillende posities binnen de Parkinson Vereniging zijn vrijwilligers actief. Hieronder ziet u een overzicht van de verschillende vrijwilligersfuncties.