31 maart 2022: Zingen met Parkinson o.l.v. Marieke Duin

MariekeDuin(1).jpgmaandag 04 april 2022 20:50

Na een lange onderbreking als gevolg van de corona lockdown konden we weer een Parkinson café houden.

Wij waren als vrijwilligers blij verrast met de grote opkomst. We konden dit keer ook veel nieuwe bezoekers ontvangen.

Het onderwerp van de bijeenkomst was Zingen en Parkinson.

Marieke Duin,  zangeres en zangcoach, vertelde ons op welke manier zingen een bijdrage kan leveren aan een goede adembeheersing tijdens zingen en spreken.

Na een inleiding waarin zij vertelde over de vele manieren van zingen, van praat-zingen tot opera, begeleidde zij de aanwezigen bij het zingen van een aantal bekende liedjes. Zij gaf tijdens deze zangsessie een aantal tips mee, zoals de manier van in- en uitademen, goed articuleren en over de toonhoogte die voor vrouwen anders is dan voor mannen.

Alle aanwezigen zongen mee en aan het eind van de bijeenkomst werd op verzoek van een van de bezoekers nog voluit “Lang zal ze leven” gezongen, een lied dat iedereen goed kent en daardoor ook makkelijk mee kan zingen.

Het was een leuke bijeenkomst en we kijken nu al uit naar de volgende café bijeenkomst op 19 mei a.s., waarvoor de voorbereidingen in gang gezet zijn.

Logo Parkinson_CAFE_300

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Bob Mica
Tel: 0229-234338