community.png

Om onze doelstelling te bereiken organiseren wij de volgende activiteiten:

• Ontmoeting: het Parkinson Café Een maandelijkse bijeenkomst in Laren waarbij Ontmoeten (oo Lotgenotencontact genoemd) centraal staat. Leden, partners, mantelzorgers en belangstellenden ontmoeten elkaar in een ongedwongen en veilige sfeer. Voor veel mensen is het uitwisselen van ervaringen over niet alleen de ziekte, medicatie, sociaal isolement en vereenzaming, maar ook over vrijetijdsbesteding en de inzet van familie en mantelzorgers, van groot belang. Tijdens elke bijeenkomst verzorgt een zorgprofessional een lezing of presentatie.

• Parkietenkoor: Een van de verschijnselen van Parkinson is het steeds zwakker worden van de stem. Zingen kan de stem verbeteren. Een enthousiaste groep van circa 25 Parkinson patiënten zingt wekelijks o.l.v. een professionele dirigent/stemcoach. Behalve zingen wordt er veel plezier gemaakt.

• Bewegen: Nordic Walking Wekelijks kunnen mensen met Parkinson meelopen om fit te blijven, gezellig te praten en te genieten van de Gooise natuur. Deelnemers kunnen op maat meedoen, in eigen tempo en rekening houdend met specifiek (motorische) beperkingen.

• Creatief: Workshops bloemschikken, Paas- en Kerststukken maken, een Schildercursus Het samen creatief bezig zijn is niet alleen leuk, maar het verhoogd de eigenwaarde en het zelfvertrouwen van mensen met de ziekte van Parkinson. Deze creatieve activiteiten worden gehouden in verpleeghuis Amaris Theodotion in laren.

• Gemeenschappelijke maaltijden Het doel van deze maaltijden is, behalve “ontmoeten”, het samen genieten van een maaltijd waarbij het met name gaat om een veilige omgeving. Een omgeving waar je niet bang hoeft te zijn dat mensen je raar bekijken omdat je door gebrek aan fijne motoriek alleen maar met een lepel eet omdat het niet meer mogelijk of veilig is met een mes en vork te eten.

• Nieuwsbrief. De maandelijkse nieuwsbrief verzorgt de communicatie tussen de bezoekers van het Parkinson Café Laren en alle overige belangstellenden. In de nieuwsbrief worden inhoudelijke thema’s besproken, informatie gegeven over onze activiteiten en gewezen op landelijke bijeenkomsten, onder meer georganiseerd door de Parkinson Vereniging.

« Ga terug naar de homepage van Parkinson Café Laren

Logo Parkinson_CAFE_300